"עלייה במספר הצעירים שנהרגו בתאונות רכיבה"
בעמותת "אור ירוק" מציינים כי בשנת 2011 נהרגו 12 צעירים בעת רכיבה על אופנוע/קטנוע, עלייה של 30 אחוז בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. המנכ"ל שמואל אבואב: "ש להעלות את גיל קבלת הרישיון מ-16 ל-17 ולשנות את אופן ההכשרה והתיאוריה". תל אביב מובילה במספר הנפגעים: 141
"רוכבי כלי הרכב הדו גלגלי מוגדרים כאוכלוסיה בסיכון גבוהה ובמיוחד הצעירים שרוכבים עליהם. לכן יש להעלות את גיל קבלת הרישיון מ-16 ל-17 ולשנות את אופן ההכשרה והתיאוריה", אמר מנכ"ל העמותה שמואל אבואב.

תאונת אופנוע. תל אביב מובילה במספר הנפגעים צילום: רענן כהן
הסיבה להיפגעות צעירים הרוכבים על אופנועים/קטנועים קשורה בהעדר בשלות, כמו גם בחוסר הניסיון שלהם. בשונה ממכונית, אין לצעירים המקבלים רישיון את החובה לנסוע תקופה מסוימת עם מלווה, שידריך ויחפה על חוסר הניסיון.
בשונה מנהג כלי רכב רגיל, רוכב כלי רכב דו גלגלי ממונע איננו מוגן בשלדת פלדה ופח, ואין לו אמצעי מיגון כמו כריות אוויר או חגורות בטיחות.
רוכבי אופנוע/קטנוע בכלל, וצעירים בפרט, חייבים לנקוט בזהירות רבה יותר בעת רכיבה על כלי רכב דו גלגלי ממונע. יש לחבוש קסדה המתאימה למידת הראש, יש ללבוש מעיל מתאים, מכנס ארוך ונעליים סגורות.
חמשת הערים עם מספר הנפגעים הגבוה בקרב צעירים (24-15) רוכבי כלי רכב דו גלגלי ב-2011:
תל אביב 141
ירושלים 72
פתח תקווה 41
חולון 30
נתניה ובת ים 22
מעמותת אור ירוק נמסר: "על כל רוכב ורוכב מוטלת האחריות האישית לביטחונו, אך על מדינת ישראל מוטלת האחריות לספק לרוכבים את הכלים לנהיגה בטוחה. על המדינה לתגבר את ההסברה לרוכבים ואת המודעות ללבישת בגדים בהירים
בלילה והדלקת אורות גם ביום. כמו כן, יש לשפר את תשתיות הכבישים, כדי שיתאימו גם לרוכבי כלי הרכב הדו גלגלי ויאפשרו אחיזה טובה בעיקר בעקומות. בנוסף יש לשפר את אופן ומשך הכשרת רוכבי הדו גלגלי הממונע בישראל, כדי שתהיה מקיפה ונרחבת, ולהעלות את גיל קבלת הרישיון מ-16 ל-17".