מתנדבים למען שיפוץ הכבישים
הסטודנטית עדי אלתר המתגוררת ביישוב מצפה עדי ומתנדבת בעמותת "אור ירוק" פנתה לראש מועצה איזורית עמק יזרעאל בבקשה לשפר את תנאי כביש 79. יוסי הלפרין שלח מכתב למנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים: "סייע בשיפור התשתית בכביש 581"

"לאורך השנים האחרונות אני עדה לתאונות רבות בכביש 79, לצערי, בחלק גדול מהמקרים מדובר בתאונות קשות ובחלק אף בקטלניות", כתבה הסטודנטית, המתנדבת בעמותת "אור ירוק".
אלתר מציינת כי מדובר בקטע כביש בן שבעה קילומטרים הזקוקים לשיפוץ. "אין בכביש הפרדה בין הנתיבים, אין בו תאורה מלאה ויש בו מספר רב של כניסות ויציאות לשטחים חקלאיים", כותבת אלתר, "רק בשנתיים האחרונות, גבה קטע כביש זה את חייהם של ארבעה בני אדם וגרם לפציעתם של 60 בני אדם נוספים".
מכתבה של אלתר מצטרף לפנייתו של מנכ"ל עמותת אור ירוק שמואל אבואב לראש עיריית קרית אתא, יעקב פרץ, ראש עיריית קרית ביאליק, אלי דוקורסקי וראש עיריית שפרעם נאהב ח'אזם.
"מגמת ההיפגעות על הכביש המתבטאת בסטטיסטיקות ההיפגעות מצביעה על כ-20 בני אדם שיהרגו בעשור ועל כ-300 בני אדם שעלולים להיפצע במידה ולא
מעמותת "אור ירוק" נמסר: "מדובר בקטע הכביש מצומת עין אפק ועד לצומת סומך. יש לדאוג כי כביש 79 בקטע המסוכן יהיה בעל שני נתיבים לכל כיוון, מפרדה קשיחה למניעת תאונות חזיתיות, תאורה מלאה לכל אורך הכביש והסדרת חציה בטוחה להולכי הרגל המשתמשים בתחבורה הציבורית".

גם יוסי הלפרין, מתנדב במועדוני עמותת אור ירוק, שלח מכתב לרון מוסקוביץ, מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים ובו הוא מתריע כי קטע הכביש בין צומת הרא"ה לבין צומת כלנית הוא קטע מסוכן, אשר זקוק לשיפורי בטיחות יסודיים ודחופים.
"לפני כשנה אירעה תאונת דרכים מחרידה בכביש 581 שבה נהרגו שלושה בני אדם", כותב הלפרין ומוסיף, "תאונה זו השפיעה עליי מאחר ומשפחתי ואני היינו קרובים למקום".
"אני מרגיש כי חובתי להתריע ואני פונה אליכם. יש באפשרותכם לעשות על ידי טיפול מעשי או פניה אישית לגורמים המתאימים אשר ביכולתם ובאחריותם לטפל בכביש המסוכן", כותב הלפרין.
המכתב של הלפרין מצטרף למכתב של אבואב, מחודש אוגוסט האחרון לראש עירית חדרה, חיים אביטן, ולראשי המועצות האזוריות בסביבת כביש 581.
"קטע כביש זה בין כפר הרא"ה לבין צומת כלנית הוא קטע בן 17 קילומטרים הזקוק בדחיפות לשיפורי בטיחות. מדובר בכביש חד מסלולי ללא מפרדה קשיחה, כביש חשוך ברובו המקשה על הנהיגה בלילה. כביש מעוקל עם שדה ראייה בעייתי וכמו כן, קיימת בעייתיות ביציאה מן הישובים".
"מגמת ההיפגעות על הכביש המתבטאת בסטטיסטיקות ההיפגעות מצביעה על שבעה בני אדם שיהרגו בעשור ועל כ-735 בני אדם שעלולים להיפצע, במידה ולא יתבצעו השיפורים הנדרשים", מציין אבואב.
רק שלשום (רביעי) נהרג תושב חדרה, בן 34 כתוצאה מתאונה חזיתית עם משאית. לו הייתה קיימת מפרדה קשיחה בין הנתיבים ניתן היה למנוע את התאונה.
עמותת אור ירוק: "מדובר בכביש שבו נוסעים כ-15 אלף בני אדם מדי יום. על משרד התחבורה והחברה הלאומית לדרכים לטפל בכביש ללא שהות. הכביש צריך לכלול שני נתיבים לכל כיוון, מפרדה קשיחה למניעת תאונות חזיתיות והתקנת תאורה מלאה לכל אורך הכביש".
