אוטובוס בשבת? זו ההדרה האמיתית בתחבורה הציבורית

בשם הסטאטוס-קוו המקודש אף אחד לא פוצה פה. אי הפעלת תחבורה ציבורית בשבת פוגעת בחילוניים, במוסלמים ובתיירים

דרור עזרא | 19/12/2011 14:04 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר RSS
לפתע פתאום התקשורת הישראלית גילתה את הפרדה בין נשים לגברים. הנושא הפך לכותרות ראשיות ושוב מככב המאבק האין סופי בין חילוניים לדתיים. אבל משום מה הכפייה הדתית האמיתית, אי הפעלת התחבורה ציבורית בשבת, הודרה משיח הציבורי הזה. מדובר בנוהג מוזר וטיפשי שהמדינה אימצה לה במשך עשרות שנים וכמעט אף אחד לא מפקפק בנוהג הזה.

בואו להיות חברים של nrg ירוק גם בפייסבוק

נכון יש בישראל קהילה המאפשרת לפלגים קיצוניים מתוכה לכפות עליה התנהגות מוזרה, בה זוגות אינם יכולים לשבת יחד על ספסל אחד באוטובוס, בה עצם נוכחות נשים בקרבת גברים במהלך נסיעה יכולה להביא את הגברים הללו למחשבות מיניות. מה לנו כי נלין על אותה קהילה, הרי אותן נשים מרשות את ההתנהגות הזו, וגברים רבים באותה קהילה נכנעים לאותם פלגים קיצוניים.

וברור כי הפרדה זו נאכפת בעיקר באותה קהילה עצמה, ואולי בשוליים לגבי אנשים שלא מאותה קהילה. לעומת זאת, הכפייה הדתית בנוגע לאי-הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, פוגעת אך ורק בקהילות אחרות, ביהודים חילוניים, במוסלמים, בתיירים וכמעט בכולם. ומשום מה זה מקובל וכמעט אף אחד לא פוצה פה ומצייץ וזאת בשם הסטאטוס-קוו המקודש.

קריאה לשינוי

הנזקים של אי-הפעלה של תחבורה ציבורית בשבת הם עצומים. מאות אלפי אנשים חסרי מכוניות לא יכולים ליהנות מבילוי בים או בפארק ביום המנוחה שלהם. סבתא ללא כלי רכב שרוצה לבקר את נכדיה אינה יכולה לעשות זאת, נערים שרוצים ללכת לים הופכים את הוריהם לנהגי הסעות.

אי-הפעלת התחבורה הצבירות בשבת לא רק שפוגעת באיכות החיים היא גם פוגעת בחיים עצמם, כמעט מדי סוף שבוע נהרגים ונפצעים אנשים בתאונות בחזרה מבילויים, בשל עייפות או שכרות. לא רק זאת, אי-הפעלת תחבורה ציבורית מעודדת קניית כלי רכב, וכך הגודש בדרכים עולה וכתוצאה מכך ישנה עלייה בתחלואה מזיהום האוויר.

נשאלת השאלה, מדוע בכלל חל איסור הפעלת תחבורה ציבורית בשבת? הרי אותו ציבור דתי ממילא לא נוסע בשבת, וממילא החרדים אינם משתמשים בתחבורה ציבורית

"חילונית" שאין בה הפרדה בין נשים לגברים?

גם קשה להבין את הגיון האיסור, הרי חשמל וטלפון פועלים, ערוצי הטלוויזיה והרדיו משדרים, מסעדות, בתי קפה, בתי קולנוע פתוחים, יש משחקי כדורגל, החניונים גובים דמי חנייה, ואפילו יש פקחים שנותנים דוחות חנייה. למה אלו כן ותחבורה ציבורית לא? לאור ההמולה התקשורתית הזו, אין לי אלא לתהות למה החילונים רוצים לכפות נסיעה מעורבת בבני ברק, ולמה הדתיים/החרדים כופים עלינו החילוניים אי-הפעלת תחבורה ציבורית בשבת בתל-אביב.

אני מוכן ונראה שרבים בציבור יצטרפו אליי, בקריאה לשינוי. שר התחבורה וראש הממשלה יעשו חסד גדול אם ינצלו ההמולה שנוצרה ויקבלו החלטה היסטורית להפעיל את תחבורה הציבורית בשבת, ובאחת גם יעניקו לנו צדק חברתי וגם צדק סביבתי.

הטור פורסם לראשונה בבלוג של דרור עזרא באתר מפלגת הירוקים

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

דרור עזרא

צילום: פרטי

מראשי מפלגת הירוקים, יו"ר המפלגה בהרצליה וממובילי המאבקים לשמירת חופי הרצליה ולשמירת השטחים הפתוחים בשרון

לכל הטורים של דרור עזרא

עוד ב''דרור עזרא''

פייסבוק

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים