התאריך שהפיל את הטייס הבכיר בארקיע
בבדיקה שגרתית התגלה כי הטייס הראשי לא עבר מבחן שנתי. לפי החשד, על מסמך בחינה מזויף שהביא התנוסס התאריך 31.9 - שאינו קיים
החשד לזיוף התגלה כאשר נציג של רת"א (רשות תעופה אזרחית) שבעצמו היה קברניט בארקיע בעברו, הגיע למשרדי החברה על מנת לערוך ביקורת בצי מטוסי הבואינג 757 של החברה. במהלך הביקורת גילה הבוחן כי לטייס הראשי בעצמו אין "מבחן נתיב" בתוקף - מבחן שכל טייס חייב לעבור אחת לשנה, אחרת אסור לו לטוס.

ארקיע, הטייס זייף את הבחינה צילום ארכיון: אלי דסה
כאשר העיר נציג רת"א לטייס, טען הטייס כי השלים את המבחן אך הוא לא ברשותו ויצא מהחדר כדי לחפש, לכאורה, את טופס המבחן. כעבור כמה דקות שב הטייס הראשי עם המבחן לכאורה, אלא שעל הטופס התנוסס התאריך 31 בספטמבר. העובדה כי התאריך אינו קיים בלוח השנה עוררה את חשדו של בוחן רת"א, שהחליט לפתוח בחקירה נגד הטייס הראשי.
יש לציין כי טייסים מסחריים מחויבים לעבור מדי שישה חודשים בדיקה על ידי רופא תעופתי ומבחן בהטסת מכשירים. פעם בשנה הם גם צריכים לעבור מבחן נתיב ומבחן רמה תקופתי. טייס חייב לשאת עמו בכל טיסה את כל האישורים על כל הבחינות התקופתיות, ואסור לו לטוס אם אחת הבחינות אינה בתוקף.
חלק מתפקידו של הטייס הראשי הוא לוודא שכלל הטייסים הנמצאים תחת פיקוחו עומדים בכל הדרישות לפי חוקי התעופה וטסים רק אחרי שעמדו בכל הבחינות והדרישות. אם מתגלה בעיה כלשהי, הטייס הראשי הוא זה שאמור בין השאר לפקח, לבחון ובמידת הצורך גם להמליץ על קרקוע של טייס שלא עמד בכל הדרישות. מיותר לציין שהוא עצמו אמור לשמש דוגמה לכלל הטייסים בחברה. המקרה שהתגלה גרם למבוכה רבה בקרב טייסים רבים בחברה, אף על פי שהנושא נמצא עדיין בבדיקת הרשויות.
בבדיקה אחרת של רת"א התגלה כי חלק ניכר מטייסי צי האמברייר של ארקיע חרגו משעות הטיסה המותרות לפי חוק, ובימים אלו מתנהלת נגדם חקירה. מארקיע נמסר בתגובה: "במסגרת ביקורת של רשות התעופה האזרחית בארקיע התגלה חשד לכאורה כי קברניט בכיר זייף את מבחן הרענון השנתי שלו. הקברניט הודח מיידית מתפקידיו עד לבירור המקרה והושעה מטיסות. ארקיע מחויבת לבטיחות הטיסה ופועלת בשיתוף פעולה מלא עם רשות התעופה האזרחית."