לפני שייעלם: מי מאיים על השטחים הפתוחים?
מה הקשר בין מינהל מקרקעי ישראל לרכבת? מדוע התכנון עלול להסתיים ב-2012? ולמה אפשר להרים כוסית בבצת ובעכו?
◄בואו להיות חברים של nrg ירוק גם בפייסבוק

הדמייה: תעלת הימים. סכנה לים המלח? הדמיית מחשב
עוד בדוח האיומים:
◄כביש או נחל? גוברים האיומים על אתרי הטבע
◄חשש: טורבינות רוח בדרום יפגעו בעופות דורסים
◄הציבור ישלם: איומים חדשים על השטחים הפתוחים
כשהתבקש לסמן את שלושת האיומים המרכזים בדוח ענה פפאי: "שדה התעופה במגידו, תעלת הימים והתוכניות להקמת יישובים חדשים". לצד אלו, הדוח מפרט שורה ארוכה של איומים מוכרים, נגד חלקם מובילים ארגוני הסביבה השונים מאבקים ציבוריים. כך למשל, המאבקים נגד כריית החול בסמר, הקמת כפר נופש בתמנע, פרויקט פצלי השמן בחבל עדולם, הרחבת הבנייה בהרי ירושלים, הרחבת מפרץ חיפה ושימור בריכות החורף במרכז הארץ.
◄דוח האיומים לשנת 2009
◄דוח האיומים לשנת 2010
◄דוח האיומים לשנת 2011
בדוח מפרטים מי הגורמים העומדים מאחורי האיומים. בין המאיימים הבולטים על השטחים הפתוחים ניתן למצוא את מינהל מקרקעי ישראל, רכבת ישראל, החברה הלאומית לדרכים וגם חברות פרטיות מקבוצת תשובה, כיל, אריסון ודלק נדל"ן.
במסמך מציגים אנשי החברה להגנת הטבע גם איומים שהוסרו ואיומים הנמצאים במגמת שיפור. בניהם: הבנייה בחופי בצת וניצנים, פיתוח המרינה בעכו, הקמת שדה תעופה במגידו וקבלת מתווה קציר המלח בים המלח.
"התעוררות החברה האזרחית בעולם ובישראל,
כפי שבאה לידי ביטוי בחודשים האחרונים, מעודדת מאוד ומהווה הזדמנות לפעולה מול המגזר העסקי, המעורב בחלק גדול מהאיומים, בכל הנוגע לשמירת השטחים הפתוחים כנכס ציבורי", אמר מנהל תחום התכנון בחברה להגנת הטבע וכותב הדוח, איתמר בן דוד. לדבריו, החברה להגנת הטבע תמשיך לקדם מגמות של פיתוח בר קיימא בישראל, כחיזוק העירוניות, קידום תהליכי התחדשות עירונית ודיור בר השגה, וכן קידום ועידוד של הקצאת משאבים לשמירת הטבע, כדוגמת הקרן לשטחים פתוחים.
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום איכות הסביבה של תפוז אנשים-
