תקועים? 2.5 שנים לכתיבת תוכנית למניעת זיהום

כמה זמן לוקח לגבש תוכנית לצמצום זיהום האוויר? כמעט שלוש שנים. המשרד להגנת הסביבה דרש בנובמבר 2009 מערים מזוהמות תוכנית מפורטת, אולי במרס השנה נראה תוצאות

nrg מעריב | 17/1/2012 16:19 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
בנובמבר 2009 פנה המשרד להגנת הסביבה פנה לראשי עיריות תל -אביב, רמת -גן, חולון, פתח תקווה וירושלים וביקש כי יציגו תוכנית לטיפול בזיהום אוויר מתחבורה בתחומן. זאת בשל חריגות חוזרות בזיהום האוויר בשטחן. המשרד דרש שהתוכנית תהיה מוכנה תוך חצי שנה לאישור השר. במאי 2010, בדיקת nrg מעריב גילתה כי לא נעשה דבר. ינואר 2012 - ועד כה לא הוגשו תכניות על יד אף אחת מהרשויות. כך הוצג אתמול (ב') בוועדת הכנסת המשותפת (פנים-עבודה) לנושא סביבה ובריאות.

בואו להיות חברים של nrg ירוק גם בפייסבוק

חריגות חוזרות בזיהום האוויר
חריגות חוזרות בזיהום האוויר צילום: אי-אף-פי
השר להגנת הסביבה הורה לשש הרשויות המקומיות להכין את התכניות התחבורתיות בחודש נובמבר 2009, עם זאת מדריך להכנת תוכנית תחבורתית נשלח לעיריות רק בחודש ינואר 2012. הזמן המוקצב להכנת התכניות הוא חצי שנה.

כיום, למעלה משנתיים לאחר מתן ההוראה, עדיין לא הוגשו תכניות סופיות, ושלדי התכניות שהגישו העיריות ממתינים לתגובת המשרד. למשרד הוגשו שלדי תכניות, הדורשים התייחסות. לפי לוחות הזמנים של העיריות, התכניות צפויות להיות מוגשות בחודשים מרס – יוני 2012, כלומר כשנתיים וחצי לאחר המועד.
בוחנים, בודקים, דנים

עיריית ירושלים צפויה להגיש למשרד להגנת הסביבה תכנית תחבורתית לצמצום זיהום האוויר בעוד כחצי שנה. התוכנית צפויה לכלול את הגבלת כניסת רכב פרטי למרכז העיר, הסעות מאורגנות, איסור נסיעה בשעות ספציפיות: הגבלת תנועה לעיר העתיקה בין השעות09:00  – 18:00 וסלילת שבילי אופניים במערב ובצפון העיר המזינים את קו הרכבת הקלה.

בפתח תקווה מתכננים להגיש התכנית עד סוף חודש מרס 2012. במקרה של אם המושבות התוכנית תכלול ביטול נסיעת משאיות, שיפור תזמון הרמזורים והפעלת היסעים. עיריית חולון צפויה להגיש תכנית תחבורתית עוד כחצי שנה. במסגרת התכנית שוקלים בעירייה כמה צעדים ביניהם נתיבים חדשים לתחבורה ציבורית. במקביל מבצעת העירייה צעדים שמעודדים תחבורה לא-ממונעת, כגון סלילת שבילי אופניים ושיפור תשתיות להולכי רגל.

המועד המשוער להגשת התכנית התחבורתית לצמצום זיהום אוויר של עיריית בני-ברק הוא באפריל 2012. בשלב זה מתכנן צוות היועצים של העירייה לבחון נושאים המשפיעים על הקטנת נפחי התנועה של רכב פרטי, עידוד המעבר לנסיעה בתחבורה ציבורית והעלאת מהירות הנסיעה על ידי שיפורים תחבורתיים של מערכת הדרכים. בעיריית תל אביב-יפו כי אין שינוי בתכנית שהוכנה כבר ב-2004 להכרזה על אזור מוגבל תנועה לרכבי דיזל מזהמים

כיום, האפשרות של המשרד להגנת הסביבה להורות לעיריות להכין תכניות תחבורתיות היא לאחר הכרזה על אזור כעל "נפגע

זיהום אוויר". הכרזה כזו מקנה למשרד אמצעי אכיפה בדמות היכולת להטיל עיצום כספי על רשויות שאינן מכינות תכניות לצמצום זיהום האוויר, לרבות ממגזר התחבורה, או לא מיישמות תכניות. כפי שנחשף ב-nrg מעריב המשרד להגנת הסביבה בוחן צעד שכזה.

בואו להמשיך לדבר על זה בפורום איכות הסביבה של תפוז אנשים-
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים