אין מקום ברכבת? השבוע הגיעו 6 קרונות חדשים
הקרונות יאפשרו תוספת של 750 מושבים. תוך שנה יגיעו עוד 150 קרונות. החשש: הפער בין פיתוח המסילות למספר הקרונות לא יקטן
◄בואו להיות חברים של nrg ירוק גם בפייסבוק

מבדיקת nrg מעריב עולה כי המשלוח החדש כולל 4 קרונות עם 142 מושבים, קרון אחד עם 110 מושבים (קרון נכים) וקרון אחד שבו 70 מקומות ישיבה.
בומברדייה שהייתה אמורה לספק את כל משלוח הקרונות עד מאי 2013, הסכימה לאחרונה להקדים את הבאת הקרונות לישראל ולספקו עד דצמבר 2012. על פי התוכנית, עד סוף חודש ינואר, תקבל רכבת ישראל משלוח של 6 קרונות נוספים ועד לסוף חודש מאי יגיעו לישראל 78 קרונות, בתדירות של 12 קרונות לחודש. עם זאת, למרות המשלוח החדש - הרי שנתונים מקצועיים מתחום הרכבות מצביעים על פיגור רב שישראל עדיין מצויה בו בתחום תשתיות המסילה והרכבות.
לשם השוואה, במדינות מערביות עומד הסטנדרט של תחזוקת רכבות על 25%. נתון זה משמעותו כי כרבע מצי הרכבות אמור להימצא בטיפולים שוטפים, במסגרת הליך המוגדר "רזרבה טכנית".
לצד סוגיית התחזוקה, הרי שלהערכת גורמים מקצועיים בתחום התחבורה, גם לאחר המשלוח הנוכחי, יהיו חסרים לרכבת מאות קרונות נוסעים שיתאימו לתוכניות הפיתוח הקרובות שלה. בחמש השנים הקרובות, מעריכים גורמי המקצוע, יצריכו תוכניות הפיתוח של הרכבת בקווים החדשים להכפיל לפחות את כמות הקרונות. כיום, אם נלקח בחשבון משלוח הרכש החדש, מחזיקה הרכבת בכ-550 קרונות בלבד. ההערכות הן כי בעתיד הקרוב יהיה צורך בלפחות אלף קרונות.
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום איכות הסביבה של תפוז אנשים-
