44 איש נהרגים מדי שנה משום שלא היו חגורים

על פי נתוני עמותת אור ירוק, בין 2003 ו-2010 נהרגו 354 בני אדם משום שלא חגרו חגורת בטיחות. ירושלים מובילה במספר הנפגעים: 1,166. שמואל אבואב: "יש להדגיש את חשיבות השימוש בחגורות ומושבי בטיחות"

nrg מעריב | 30/1/2012 10:24 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
44 בני אדם נהרגים בממוצע בכל שנה בתאונות דרכים בעקבות אי חגירת חגורות בטיחות, כך עולה מדו"ח עמותת אור ירוק המבוסס על נתוני הלמ"ס בין השנים 2003 ו-2010.
צילום: אור ירוק
צילום: אור ירוק
צילום: אור ירוק



במהלך שנים אלה נהרגו 354 נהגים ונוסעים שלא היו חגורים. קרוב לשליש מהם היו צעירים בגילאי 15 עד 24.
התאונה במחלף בית ינאי. ההרוג לא היה חגור
התאונה במחלף בית ינאי. ההרוג לא היה חגור צילום: רענן כהן


בנוסף, נהרגו בתאונות דרכים  45 ילדים (0-14) אשר לא היו חגורים בחגורת בטיחות או רתומים במושב הבטיחות. מדי שנה נהרגים בממוצע חמישה ילדים משום שלא היו חגורים בחגורות בטיחות או רתומים למושב בטיחות.

בשנת 2010 חלה ירידה משמעותית ומדאיגה בשיעור חגירת ילדים בגילאי 5-11 במושב האחורי – 60% בשנת 2010 לעומת 74% בשנת 2009. בשבוע שעבר נהרג אברהם סבטנו ז"ל, לוחם משמר הגבול מחדרה, בתאונת דרכים בסמוך למחלף ינאי. בזמן התאונה, נזרק סבטנו, שלא היה חגור בחגורת בטיחות, אל מחוץ לכלי הרכב ומצא את מותו. ניתן להעריך כי חגורת בטיחות הייתה מצילה את חייו.
בעיר חוגרים פחות

על פי דו"ח "אור ירוק", שיעור החגירה בתחום העירוני נמוך יחסית לשיעור החגירה בתחום הבינעירוני. כ-64% בלבד מקרב הנוסעים מאחור חגורים בחגורת בטיחות בתחום העירוני, כאשר בדרכים בינעירוניות מסתכם שיעור החגירה בכ-72%.

התפישה המוטעית, לפיה בנסיעות קצרות ובמהירות נמוכה, תרומתה של חגורת הבטיחות להצלת חיי אדם בשעת תאונה נמוכה יותר- היא ההסבר השכיח לפער בשיעורי החגירה.

ירושלים מובילה במספר הנפגעים בתאונות דרכים, של נהגים/נוסעים, שלא היו חגורים בחגורות בטיחות (2003-2011). על פי נתוני דו"ח עמותת אור ירוק, נפגעו 1,166 בני אדם בתאונות דרכים בבירה, משום שלא היו חגורים. בתל אביב נפגעו 460 בני אדם כשהם אינם חגורים, בחיפה 341, בבאר שבע 244 ובנתניה נפגעו 214 בני אדם שלא היו חגורים בחגורת בטיחות.

במגזר הערבי התמונה מדאיגה

עוד יותר. 43% מההרוגים שלא חגרו חגורות בטיחות (כולל מושבי בטיחות) בין השנים 2003-2010 היו מהמגזר הערבי. בננוסף, 77% מהפעוטות ההרוגים שלא היו רתומים במושב הבטיחות בין השנים 2003-2010, היו מהמגזר הערבי.

על פי נתוני העמותה, 21% מהנהגים במגזר הערבי, אינם חוגרים חגורות בטיחות. כמו גם 30% מקרב הנוסעים ו-76% מהנוסעים במושב האחורי.

שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק: "מחקרים רבים הוכיחו את יעילותן של חגורות הבטיחות בעת התרחשות תאונת דרכים וכי חגירתן הינה מרכיב חיוני בהצלת חיים והפחתת נזקים לנוסעים. ויתור על חגירת חגורת בטיחות משמעו סיכון גבוה ומיותר.

"הנתונים המדאיגים מלמדים כי הגורמים האמונים על הנושא, צריכים לפעול במישור האכיפה בשילוב עם הסברה רחבת היקף ולהדגיש את חשיבות השימוש בחגורות ובמושבי בטיחות".

בואו להמשיך לדבר על זה בפורום אקטואליה של תפוז אנשים-
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים