יעילות מוטלת בספק

מנתונים שפורסמו בבריטניה עולה כי האחוז הגבוה ביותר של נהגים שנתפסו במצלמות המהירות הם נהגים מבוגרים ללא רקע של עבירות תנועה

גיל מלמד | 3/2/2012 5:18 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר RSS
פרויקט "א'3" הוצג לממשלה ולוועדת הכלכלה כפרויקט שיכניס למדינה הרבה כסף, אולם לא הוצג שום נתון מבוסס שחוזה את יעילותו בהפחתת מספר התאונות או הנפגעים בישראל. המשרד לביטחון הפנים, שריכז את הקמת המערכת, לא ביצע מחקר להערכת המיקומים האופטימליים להצבת מצלמות באופן שעשוי להפחית תאונות.

העובדה היא שרוב המצלמות שהוצבו עד כה נמצאות בקטעי דרך ישרים, שנהגים נוטים לחשוב שהם פנויים ובטוחים.

ברוב המדינות שבהן מופעלות מצלמות מהירות, הכספים המגיעים מהקנסות מנותבים לפעילויות לקידום הבטיחות בדרכים. בישראל מצלמות המהירות ומצלמות הרמזור אמורות להכניס לקופת האוצר סכומים שנאמדים בחצי מיליארד עד 900 מיליון שקל בשנה.

הכסף לא ילך למאבק בתאונות הדרכים, אלא לתקציב המדינה השוטף. הקמת המערכת, לעומת זאת, וגם עלות התפעול שלה ממומנות באמצעות תקציב הבטיחות בדרכים, תקציב שבשימוש נכון עשוי להציל חיים.

לכאורה הדרך הבטוחה ביותר לא להיתפס היא לנהוג לאט. למעשה במכונית חדישה קשה להבחין בחריגה של 15-10 קמ"ש מן המהירות הרצויה, אלא אם הנהג מתרכז במהירות על חשבון הנעשה בכביש.

מנתונים חד-משמעיים שפורסמו בבריטניה, "מלכת מצלמות המהירות", עולה שהאחוז הגבוה ביותר של נהגים שנתפסו בשנים האחרונות על ידי מצלמות המהירות הם נהגים מבוגרים יחסית, בני 60-40 ללא רקע של עבירות תנועה אחרות.

אחוז עברייני התנועה המועדים מקרב הנתפסים קטן מאוד. נהגים שיבחינו במצלמות ברגע האחרון, או כאלה שיקבלו התראות לגביהן, צפויים לבלום בלימת חירום כדי לא להיתפס. התוצאות ברורות

מאליהן.

לאחר שש שנים שבהן הוצבו המצלמות בבריטניה בקצב מהיר מאוד, החל בשנה שעברה מבצע הפירוק של חלק מהן - וזאת נוכח האכזבה מהפרויקט והזעם של הציבור בנושא.

בהודעה לעיתונות שפרסם אתמול המשרד לביטחון פנים צוטט המשנה למנכ"ל המשרד, אליעזר רוזנבאום, שטען שבמדינות שבהן פועל הפרויקט הובילו המצלמות לירידה חדה בתאונות הדרכים.

נתונים אלה לכל הפחות מטעים, מפני שבמדינות שבהן הושגה ירידה משמעותית במספר התאונות והנפגעים אי אפשר ליחס אותה למצלמות, אלא בעיקר לפעולות אחרות - שיפורים בתשתית ובכלי הרכב וצמצום היקף הנהיגה תחת השפעת אלכוהול וסמים.

בואו להמשיך לדבר על זה בפורום אקטואליה של תפוז אנשים-
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

גיל מלמד

צילום: דעות

עורך תחום הרכב ב"מעריב". מכור לבנזין ולכל כלי רכב ממונע, אבל שוחר איכות הסביבה. בעבר עבד ב"ידיעות אחרונות" וערך את מגזין הרכב "טורבו"

לכל הטורים של גיל מלמד

עוד ב''דעות''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים