הליך תכנון קציר המלח יוצא לדרך; יסתיים ב-2013
הוועדה לתשתיות לאומיות תכנס דיון שמטרתו להוציא את הפרויקט באגן הדרומי של ים המלח לתכנון מפורט. הצפי לסיום: בעוד יותר משנה

מלונות ים המלח. עדיין בסכנת הצפה צילום: פלאש 90
◄בואו להיות חברים של nrg ירוק גם בפייסבוק
בפרויקט , שעלותו מוערכת ב-3.8 מיליארד שקל, יוקם מסוע שיוליך את המלח מדרום לצפון ותיבנה תחנת שאיבה חדשה למפעלי ים המלח. קציר ים המלח מיועד לתת מענה לסוגיית המפלס בדרום ים המלח, שעולה בכל שנה ב-20 ס"מ בממוצע ומאיים להציף את המלונות שלחופו. מנגד, המפלס באגן הצפוני יורד בכל שנה במטר בממוצע, בין השאר בשל השאיבה האינטנסיבית שמבצעים בו המפעלים לצורכי פעילותם התעשייתית.
בהסכם שנחתם לפני כחודשיים בין המדינה למפעלי ים המלח נקבע כי המפעלים ישלמו 30.04 מיליארד שקל מהעלות הכוללת של הקציר. שיעור התמלוגים שהחברה משלמת למדינה יוכפל מ-5% ל-10%, והם ישולמו על כמות מלח שתעלה על 1.5 מיליון טונות בשנה.
הממשלה
בחרה בחלופת קציר ים המלח לאחר שזכתה לתמיכת משרד התיירות והמשרד להגנת הסביבה. חלופה זו זכתה לתמיכה של החברה להגנת הטבע בנימוק כי זו החלופה שתספק את האיזון הטוב ביותר במערכת הסביבתית, התעשייתית והתיירותית באזור ים המלח.
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום איכות הסביבה -
