מסלול ההרג: כבישים חד-נתיביים מסוכנים יותר
כבישים בעלי מסלול נסיעה אחד לכל כיוון קטלניים פי 2.5 מאשר דו מסלוליים. 60% מהרוגי תאונות הדרכים מצאו את מותם בכבישים כאלה, למרות שחלקם היחסי מתוך סך הכבישים בארץ עומד על 30% בלבד
ממחקר שערכה ד"ר ויקטוריה גיטלמן עבור עמותת אור ירוק עולה כי דרכים חד מסלוליות קטלניות פי שניים וחצי מאשר דרכים דו מסלוליות. הדרכים החד מסלוליות גובות 60% מהרוגי תאונות הדרכים, אף שחלקם בנפח הנסועה עומד על 30%.
על פי נתוני הלמ"ס, 4,977 בני אדם נפגעו בשנת 2011 בדרכים החד מסלוליות בערים, מתוכם נהרגו 43 בני אדם, 308 נפצעו קשה ו-4,626 נפצעו קל. המשמעות: מדי יום נפגעים בממוצע 50 בני אדם בדרכים חד מסלוליות.
דרכים חד מסלוליות מאופיינות באי הפרדה בין הנתיבים, דבר שיוצר חיכוך בין כלי הרכב שבאים מכל צד. תאונות חזיתיות נפוצות יותר בדרכים אלו וכמו כן חומרת התאונה גבוהה יותר מאשר בדרך דו מסלולית. בנוסף, 28% מסך תאונות הדרכים בדרכים חד מסלוליות הן קטלניות או קשות, לעומת 19% בלבד בדרכים הדו מסלוליות.
בתל אביב מספר הנפגעים הרב ביותר בדרכים חד מסלוליות בשנת 2011 - 495 בני אדם, מתוכם שלושה נהרגו ו-21 נפצעו קשה. בירושלים נפגעו 450 בני אדם (שבעה נהרגו, 51 נפצעו
קשה), בחיפה 247 (אחד נהרגו ו-13 נפצעו קשה), בפתח תקווה 174 (הרוג ושישה פצועים קשה) ובבאר שבע 128 (הרוג ושמונה נפצעו קשה).
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מפרדה קשיחה מוכיחה כי ניתן למנוע אובדן חיים. על המדינה להקצות את המשאבים הדרושים להפיכת הדרכים החד מסלוליות לבטוחות יותר. בישראל מאות קילומטרים של כבישים אדומים ללא מפרדה קשיחה, אשר תכליתה למנוע תאונות חזיתיות.
העמדת הנושא בראש סדר העדיפויות הכרחי להצלת חייהם של עשרות בני אדם בכל שנה".