הפתרון לתאונות בצמתים: כיכרות

7,856 בני אדם נפגעו ב-2011 מתאונות דרכים בצמתים עירוניים. רוב התאונות יכולות היו להימנע באמצעות מעגלי תנועה. מנכ"ל עמותת אור ירוק שמואל אבואב: "על המדינה להשקיע משאבים כדי לבנות כיכרות שהוכחו כמצמצמות במספר הנפגעים"

nrg מעריב | 28/5/2012 16:33 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
ביום שישי, ה-18 במאי, אירעה תאונת דרכים קטלנית בצומת אשכולות, הצטלבות כבישים 31 ו-358. אדם אחד נהרג ושלושה בני אדם נפצעו קל כאשר כלי רכב לא נתן זכות קדימה בצומת. ייתכן ואת התאונה הזו ניתן היה למנוע, אם הצומת הייתה מרומזר או היה קיים בו מעגל תנועה (כיכר) להסדרת התנועה.  
 

7,856 בני אדם נפגעו במהלך שנת 2011 בתאונות דרכים בצמתים העירוניים. 37 מהם נהרגו ו-233 נפצעו קשה, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס. בכל שנה נפגעים כ-15 אלף בני אדם בממוצע בצמתים ונהרגים 96.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הימצאות הכיכר מרסנת את מהירות הנסיעה וגורמת להולכי הרגל
לחצות את הכביש בשני מעברי חציה קטנים ולא במעבר חציה אחד ארוך. במחקר שנערך בארצות הברית, נמצאה הפחתה של יותר מ-90% במספר ההרוגים במקום בו היה כיכר.

"מחקר נוסף הראה כי נמצאה ירידה של 76% במספר הפצועים והפחתה של 35% בכל סוגי התאונות. לכן, על המדינה להשקיע משאבים כדי לבנות כיכרות שהוכחו כמצמצמות במספר הנפגעים".

בעמותה מציינים כי בנוסף למעגלי התנועה, ניתן לצמצם את מספר הנפגעים בצמתים ע"י פתרונות פשוטים נוספים: רמזור, המחייב עצירה בצומת ומאפשר מעבר בטוח גם להולכי רגל, הארת הצומת (המאפשרת ראות טובה יותר) ושילוט בולט המתריע כי הנהג מתקרב לצומת וכי עליו להאט את מהירות הנסיעה.
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים