מכירת פרטנר: הזדמנות פז להאצ'יסון
בשליטת האצ'יסון ובניהול נכון פרטנר עשויה להתאושש ואף לשפר את מעמדה בשוק הפכפך התקשורת ההפכפך

לי קא שינג, בעל השליטה בהאצ'יסון. קנה מחדש את פרטנר בחצי מחיר רוייטרס
בשוק ההון טוענים שהמניע העיקרי של האצ'יסון לעיסקה הוא חילוץ החוב שבן דב חב לה בסך 300 מיליון דולר. אבל אם מדובר בעיסקה רעה או מאולצת, הרי שהאצי'סון זורקת כסף טוב אחרי כסף רע, וסופה שתפסיד את סכום החוב וסכומים נוספים שתשלם.
אבל עיסקת פרטנר נראית היום כהזדמנות פז: ענף התקשורת הסלולרית נתון בטלטלה עקב כניסתם של מתחרים חדשים המבטיחים שירות הוגן במחירים נמוכים. מחירי המניות צונחים והחברות הוותיקות מנסות להתמודד עם האתגר החדש בהפחתות מחירים המשפיעות לרעה על הרווחיות.
אבל יש סימנים מצביעים על בהלה מוגזמת של משקיעים ושל מנהלים בענף. התחרות החריפה, המחירים ירדו, אבל גם בעתיד הנראה לעין ישלטו בו 3 או 4 חברות גדולות.
מעבודות שנעשו במשרד התקשורת עולה תופעה מחזורית בענף: הרחבה בתחרות גורמת לירידה זמנית בתעריפים, שלאחריה המחירים חוזרים לעלות, אם כי לרוב אינם חוזרים לרמה שהיתה קודם לכניסת המתחרה החדש. מדובר במועדון של ענקים שכרטיס הכניסה אליו יקר: התחרות בענף התקשורת היא בין בעלי תשתיות. רשתות התקשורת הן מערכות גדולות הדורשות השקעות שוטפות של מאות מיליני שקלים בשנה.
חברות דלות תקציב כמו גולן טלקום או מפעילים וירטואליים המציעים מחירי מציאה מתקשות לשרוד בו או להוות איום משמעותי על חברות התקשורת הגדולות המציעות טווח שירותים רחב. חברות קטנות יכולות להתקיים בנישות מסוימות של השוק ולספק פתרונות לסוגי לקוחות מסוימים. עם התרחבות התחרות החלה פרטנר בצעדי התאמה נמרצים, הכוללים התייעלות האמורה לאפשר לשמור על רווחיות סבירה, להמשיך במדיניות ההשקעות ולפתח שירותים מתקדמים בטכנולוגיית דור רביעי וטלוויזיה אינטרנטית. בשליטת האצ'יסון ובניהול נכון פרטנר עשויה להתאושש ואף לשפר את מעמדה בשוק הפכפך.