גלעד שליט כמותג
כמי שכבר הודיע על מועמדותו לפריימריז במפלגת העבודה איבד האב נועם שליט את הבלעדיות על השימוש במותג שהוא בנו

גלעד שליט צילום: אי-פי
המחיר הכואב של הפיכתו למותג (שלא מרצונו) שהיה כרוך בשחרורם של מאות פעילי טרור, נשכח בהדרגה. שנה לאחר החזרת "הבן של כולנו" מהשבי, מנסה האב לבצע משימה בלתי אפשרית והיא - שליטה וריסון של אמצעי התקשורת בישראל. זו משימה שאפילו משפחת המלוכה הבריטית מתקשה ליישם ביחס לאמצעי התקשורת בממלכה.
חלומם הרטוב של יצרני המשקפיים
עצם האיפוק היחסי של התקשורת בכל הנוגע לתופעת גלעד שליט הוא לכשעצמו מפתיע. נועם שליט לא הצליח הפעם במשימתו. סיכויי הצלחתו היו גדלים לו משפחת שליט (כפי שאם המשפחה נהגה) היו מנמיכים פרופיל ומנסים להיעלם מהתודעה הציבורית. ואולם מרגע שבינואר 2012 הודיע נועם שליט לשלי יחימוביץ' על הצטרפותו לפוליטיקה ועל כוונתו להתמודד בפריימריז במפלגת העבודה, גם הוא עצמו משתמש (אולי שלא במודע) במותג גלעד שליט. מי היה שומע עד לפני חמש שנים על חבר מפלגת העבודה בשם נועם שליט?
ייתכן, אבל רק ייתכן, ששליט האב ביקש לתזמן את לוח הזמנים של הראיון המשותף עם בנו, בהתאם לנוחותו הפוליטית (כמו ערב
הפריימריז במפלגת העבודה). נועם שליט אינו יחיד. לא אופתע אם גם ראש הממשלה בנימין נתניהו יעשה שימוש בשחרורו של גלעד שליט במסגרת קמפיין הבחירות הקרוב. מומלץ לו, לטעמי, להימנע מכך.
המותג גלעד שליט גם יכול להיות חלומם הרטוב למשל של פרסומאים של יצרני משקפיים. אין לי ספק שאופטיקה הלפרין או אופטיקנה כבר מפנטזות על קמפיין למסגרות משקפיים בכיכובו של גלעד. על פי כל ההערכות, גלעד שליט יכתוב ספר (בהוצאת ידיעות ספרים?) על חוויותיו בשבי, ואולי מגעים בנושא מתנהלים זה מספר חודשים. יש רק לקוות שהמיליונים שיזרמו מכספי התמלוגים ממכירת הספר יגיעו לארגון משפחות נפגעי הטרור.