עלייה של 20% במספר ההרוגים בתאונות דרכים בלילה
עמותת אור ירוק: 45 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בלילה, בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2012, בערים
שעון החורף כבר כאן והחשיכה מגיעה בשעות אחר הצהריים. ב-1 בנובמבר נכנס לתוקפו החוק אשר מחייב את הנהגים להדליק אורות בכבישים בינעירוניים, ונהגי דו גלגלי ורכב כבד, במשך כל היום. למרות הירידה הכללית במספר ההרוגים, דווקא בתאונות אשר התרחשו בלילה, נרשמה עלייה.
45 בני אדם נהרגו בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2012 בתאונות דרכים שאירעו בלילה, בערים, שבעה יותר מאשר בתקופה המקבילה בשנת 2011. כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
מתחילת שנת 2012 ועד חודש ספטמבר, נפגעו 3,826 בני אדם בתאונות דרכים בלילה ו-262 בני אדם נפצעו קשה, בתחום העירוני. בשנת 2011 נפגעו בסך הכול 6,432 בני אדם בתאונות בשעת הלילה, בתחום העירוני, ונהרגו 54.
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "על משטרת ישראל להגביר את האכיפה והנראות בשעות הלילה, כדי להעלות את ההרתעה בקרב נהגים בכלל, ונהגים צעירים בפרט. הגדלת מכסת הבדיקות בנושא אלכוהול, עשויה לצמצם את מספר הנפגעים כתוצאה מנהיגה בשכרות, בשעות הלילה".
צעירים רבים מעורבים בתאונות דרכים בשעות הלילה בשל השילוב של עייפות, אלכוהול וחוסר ניסיון בנהיגה
בחשיכה. הנהיגה בשעות הלילה מצריכה ריכוז רב יותר והתאמת אופן הנסיעה, לנהיגה במצב של ראות מוגבלת.
על המדינה לחייב מכסת שיעורי נהיגה בשעות החשיכה והגברת ההסברה והמודעות לסכנות ולקושי שבנהיגת לילה. השקעה בתשתיות הוכחה כמצילת חיים, לכן בכבישים בעלי רמת סיכון גבוהה, על המדינה מוטלת האחריות להתקין תאורה מלאה, כדי להקטין את הסיכון לתאונת דרכים.