כביש 31: הרוג בכל חודש בשנתיים האחרונות

לא מואר, עם קו הפרדה לבן ותשתית שמסכנת את חיי העוברים ושבים. הכביש מצומת להבים עד סמוך לים המלח הוא אחד מהמסוכנים בארץ. עמותת אור ירוק: "כביש 31 הוא כביש אדום שחייב לעבור שיפור תשתיתי באופן מהיר"

nrg מעריב | 30/1/2013 12:43 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
שלושה מכתבים נשלחו לאחרונה אל שי ברס,
רצף בבעיות. כביש 31
רצף בבעיות. כביש 31 צילום: יהודה לחיאני
מנכ"ל חברת "נתיבי ישראל", על ידי שלושה נהגים שנוסעים בכביש 31.

כביש 31 הוא כביש רוחב המתחיל בצומת להבים וחולף דרך להבים, לקיה, חורה, כסיפה וערד, ומסתיים בצומת זוהר סמוך לים המלח. אורכו כ-70 ק"מ. הכביש הינו ציר רוחב עיקרי המחבר את כביש 90 לכביש 40 לכיוון מרכז הארץ ולכביש 60 לכיוון באר שבע.

בפניות, מבקשים הפונים מברס להירתם לשיפוץ מיידי של כביש הדמים, שגבה את חייהם של עשרות בני אדם בשנים האחרונות. בשנת 2011 נהרגו 12 בני אדם בכביש 31 ובשנת 2012 נהרגו 11 בני אדם, ממוצע של כמעט אדם אחד בכל חודש.

"אני מבקש להעלות בפניך את רמת מסוכנותו של כביש זה" כותב שלמה שגן מאשדוד לברס, "כביש עם נתיב אחד לכל כיוון, אינו מואר בלילה, בקטעים רבים קו הפרדה לבן, מסוכן להולכי רגל הנכנסים ויוצאים מהישובים שלאורכו, כי אין מעברי חציה מסומנים ומוסדרים".

כביש 31 מאופיין בנתיב אחד לכל כיוון ללא מפרדה קשיחה שתמנע תאונות חזיתיות. הנסועה בכביש עלתה בשנים האחרונות דבר שמחייב היערכות חדשה.

"כתושב הדרום, ברצוני להסב את תשומת ליבך לליקויי בטיחות חמורים בכביש 31", כותב מור פיניש, סטודנט בן 25 מבאר שבע, ומוסיף "כביש שכבר שנים הינו ציר מוות, בו אני ושאר תושבי האזור נוסעים בו בין אם באופן קבוע ובין אם לטייל באזור הדרום ובדרך לים המלח".

פיניש פונה אל ברס בבקשה לטפל בדחיפות בכביש: "זוהי מלחמה שבה אפשר לנצח על ידי הכרה בתופעה וטיפול בה ונתינת תשומת לב מרבית כמו שמלחמה דורשת. טיפול במחדלים בכביש זה צריך להיות בעדיפות עליונה".

בתקופה האחרונה החלו עבודות שיפור התשתית בכביש 31 מצומת שוקת ועד צומת ערד. במקום ישנם שיפוצים רבים שגורמים לנהגים רבים לטעות. ליעד שמיר בן 21 מבאר שבע: "למיטב התרשמותי, בתקופת השיפוצים בכביש נדרש להגביר את הפיקוח בכדי לצמצם את המפגעים הנובעים מפעילות קבלני הביצוע".

מעמותת אור ירוק נמסר: "כביש 31 הוא כביש אדום שחייב לעבור שיפור תשתיתי באופן מהיר, כדי לחסוך בחייהם של הנוסעים בו. הסטטיסטיקה בשנתיים האחרונות מראה כי בכל חודש נהרג אדם אחד ולכן, הכביש חייב לכלול שני נתיבים לכל כיוון עם מפרדה קשיחה במרכזו, למניעת תאונות חזיתיות.

"יש להתקין תאורה מלאה לכל אורכו, להסדיר את הכניסות והיציאות מהישובים ולאפשר להולכי הרגל שגרים בסביבת הכביש לחצות אותו באופן בטוח".

מחברת נתיבי ישראל נמסר בתגובה כי "הכתבה והמכתבים המוזכרים בכתבתכם הם בבחינת התפרצות לדלת פתוחה. כך גם פנייתה הנרגשת של עמותת אור ירוק. זאת מאחר והעבודה להרחבת כביש 31 בין שוקת לערד נמצאת בעיצומה - כבר למעלה משנה. 

"העבודות כוללות הרחבת הכביש לשני נתיבים לכל כיוון, הקמת מעקות בטיחות ומפרדה בין המסלולים, סלילת שוליים רחבים, תאורה ואמצעים בטיחותיים נוספים שיהפכו את הכביש לבטיחותי ונוח לתושבים המתגוררים בסמוך ולנהגים החולפים במקום. עלות הפרויקט מוערכת בכ-900 מיליון".

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...