המפגש שמסכן את תושבי רמלה-לוד

מפגש מסילות הרכבת, בשכונת הרכבת בלוד, מהווה סכנה לתושבי השכונה וכלי הרכב שחוצים את הפסים. עמותת אור ירוק: "חייבים ליצור מעבר תחתי או מפלסי"

nrg מעריב | 13/2/2013 14:45 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
מפגשי רכבת עם כביש והולכי רגל, מהווים תמיד סכנה 
מעבר הרכבת בשכונת רמלה-לוד
מעבר הרכבת בשכונת רמלה-לוד .
כאשר מנסים לחצות את הפסים. מבדיקת עמותת "אור ירוק", באמצעות המכללה הישראלית לביטחון וחקירות, עולה כי מפגש המסילה בשכונת הרכבת בלוד, מהווה סכנה להולכי הרגל וכלי הרכב שחוצים אותו.

ישנם סוגים שונים של מפגעי רכבת. הראשון, הפרעה לתנועה השוטפת ויצירת פקקי תנועה. השני, מפגש בין כלי הרכב לרכבת, שמהווה סיכון לתאונה. בכלל, ככל שיש יותר מסילות, כך עולה גם הסיכון לתאונה עם הרכבת. ככל שעומס התנועה בכביש בסביבת הרכבת עולה, כך עולה גם הסיכון לתאונה של כלי רכב עם כלי רכב. ככל שיש יותר רכבות כך יש סיכוי גבוה יותר לתאונות.

מהבדיקה עולה כי קיימים מספר רמזורים לא תקניים, אשר נצפו במספר נקודות שונות. הרמזורים אינם חוקים ולפיכך אין צורך לציית להם. באזור רמלה לוד ישנם מפגשי רכבת רבים  אשר עמוסים מאוד, הן מבחינת כמות הרכבות והן מבחינת כמות כלי הרכב, שחוצים את הפסים.

המפגש המסוכן ביותר הינו המפגש בשכונת רמלה לוד, מאחר ועוברים דרכו הולכי רגל רבים הנעים על המסילה בין כלי רכב, משאיות ורכבות. העירייה הציבה לפני חלק מהמפגשים רמזור רגיל שאינו תיקני למפגש מסילה ושפעולתו כלל לא ברורה למשתמשי הדרך, ולכן הם אינם מצייתים לו.

עמותת אור ירוק, אשר פועלת למיגור הקטל בדרכים מסרה בתגובה: "הדרך להקטנת הסיכון לתאונות  במפגשי רכבת היא להפריד את הולכי הרגל או כלי הרכב מהרכבת, ע"י מעבר תחתי או מפלסי. אם נפריד בין הרכבת לכלי הרכב יחסכו פקקי התנועה, תנועת הרכבת תתנהל בבטחה, וכך גם יובטח שלומם של הולכי הרגל".


היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של מעריב
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

קבלו עיתון מעריב למשך שבועיים מתנה

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים