הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עלולה להיסגר
הגוף, אשר קיבל אישור לחמש שנים, שתוקפו יפוג בעוד כחודשיים, עשוי לסיים את פעילותו. מנכ"ל אור ירוק, שמואל אבואב פנה ליועץ המשפטי לממשלה: "הפוך את הרשות מהוראת שעה לחוק קבע"

כעת, לקראת לסיום המועד ולמרות שכולם בעד המשך קיומה של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, בעיות בירוקרטיות מאיימות על המשך פעילותה של הרשות. ב-7 במרץ 2013, פנה שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק, אל היועץ המשפטי לממשלה, עורך הדין יהודה ויינשטיין, בבקשה כי יפעל להארכת תוקף החוק על ידי הממשלה הנוכחית, עוד בטרם מינוי הממשלה החדשה.
"אנו פונים אליך בבקשה לפעול לשינוי מעמד הרשות מהוראת שעה לחוק קבע", מבקש אבואב מהיועץ המשפטי לממשלה ומוסיף, "מיצוב הרשות כגוף האמון על הבטיחות בדרכים, ולא באופן זמני, יהווה ראייה למחויבותה של מדינת ישראל לאזרחיה".
אבואב התריע כי: "סגירת הרשות תהווה צעד, שיהיה עבור כולנו בכייה לדורות. מדובר בדיני נפשות, שכן המאבק בתאונות הדרכים מטרתו העיקרית היא הצלת חיים והרי כל המקיים נפש אחת, מעלים עליו כאילו קיים עולם מלא".
אבואב אמר בתגובה: "קיומה של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים חיונית וקריטית להמשך המלחמה בתאונות הדרכים. פעולתו הראשונה של שר התחבורה חייבת להסדיר את הפיכתה של הרשות הלאומית לגוף קבוע וזאת, כדי להמשיך את מגמת הירידה במספר ההרוגים. מדינת ישראל חייבת לקיים רשות עצמאית ונפרדת ששמה לה למטרה, להילחם בתאונות הדרכים".
הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים החלה לפעול בשנת 2007 ומהווה את חוד החנית במאבק בתאונות הדרכים. מאז הקמת הרשות חל שיפור משמעותי ברמת הבטיחות של מדינת ישראל, הנמצאת כיום בין עשר המדינות המובילות בתחום.