התקנת מערכות בטיחות ברכב? תקבל הטבות מס
שר התחבורה חתם על תקנה חדשה, לפיה תצוין רמת האבזור הבטיחותי ברישיון הרכב וכן יינתנו הטבות לכל המרבה באבזור מסוג זה

השר כץ מסר כי תמריצי המס יחולו בשלב הראשון על עשר מערכות בטיחות. כאשר בשלוש מהן תתאפשר גם התקנה מקומית של מערכות הבטיחות בכלי הרכב. רוב המערכות נועדו למנוע תאונות דרכים ולצמצם את פגיעתם של נהגי רכב דו גלגלי והולכי הרגל.
עוד כותרות ב-nrg מעריב
-פעוט מבת ים מת מטביעה בבריכה הביתית
-חשד לרצח בנתניה: בן 24 נהרג בקטטה
-לבנון: פיצוץ עז במעוז החיזבאללה בביירות
אגף הרכב במשרד התחבורה הפיץ הוראת נוהל ליבואנים המעגנת את מתן התמריצים לכלי רכב המצוידים במערכות בטיחות. הוראת הנוהל של מערכות הבטיחות תפורסם בקרוב באתר משרד התחבורה.
הטבות המס יחולו על מערכות הבטיחות הבאות: כריות אוויר (מעל 6 כריות) - שנועדו למזער את הפגיעה בנהג ובנוסעים בעת תאונת דרכים; מערכת סטייה מנתיב - המתריעה על סטיית הרכב מהנתיב באמצעיים קוליים, ויזואליים או על ידי הרעדת מושב הנהג. מערכת זאת תתאפשר גם בהתקנה מקומית.
כמו כן, מערכת ניתור מרחק מלפנים - המזהה מכשול הניצב לפני הרכב או מצב של אי שמירת מרחק מהרכב שמלפנים ומתריעה על סכנת התנגשות, באמצעות התראה קולית ויזואלית. המערכת תתאפשר גם בהתקנה מקומית. יצוין, כי ישנן מערכות אקטיביות אשר בעת זיהוי סכנת התנקשות מפעילות בלימה אוטומטית מלאה של הרכב.
בנוסף, יינתנו הטבות מס על מערכת זיהוי "שטח מת" - המזהה שטחים מתים, באמצעות שימוש בחיישנים הנמצאים בדפנות הצד האחוריות של הרכב ומפעילות התראה מוארת במראה החיצונית המתאימה; מערכת בקרת שיוט אדפטיבית - הדואגת לשמירת מרחק בטוח מהרכב שלפנים על ידי שליטה אוטומטית על המצערת והבלמים.

מערכת הגנה על הולכי הרגל - המתריעה באמצעים קולים וויזואליים על הולכי רגל החוצים או עומדים על הכביש לפני הרכב, בעת נסיעת הרכב במהירות של עד 30 קמ"ש. מערכת זאת תתאפשר גם בהתקנה מקומית; מערכת עזר לבלם - המסייעת לנהג במקרה של בלימת חירום. המערכת מזהה מצב חירום ובמידה והנהג לא מפעיל מספיק כוח על דוושת הבלם כדי לבצע עצירה מלאה. המערכת מגבירה את לחץ הבלימה לרמה המרבית.
מערכות בטיחות נוספות שנבחנות לקבלת הטבות מס בעתיד הן: מערכת תאורה - המופעלת אוטומטית כשהרכב נע קדימה ומבליטה אותו באור היום; מערכת שליטה אוטומטית באורות גבוהים ונמוכים - המכוונת על ידי זווית ההיגוי ומהירות הנסיעה ומאפשרת טווח ראייה גדול ורחב יותר; מערכת המתריעה בקול על התקרבות למכשול ובולמת אוטומטית במידה והנהג אינו מתקן את המצב; ומערכת לזיהוי תמרורי תנועה רגילים ואלקטרוניים המציגה אותם בצורה ויזואלית.