"בורות בכבישי הארץ מסכנים חיי אדם"

בבדיקה שנערכה עבור עמותת "אור ירוק" עולה כי הבורות לאורך הדרך מהווים מכשול ועלולים לגרום לתאונות דרכים. "על האחראיים לפעול באופן מיידי"

nrg מעריב | 15/7/2013 11:01 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
בבדיקה שנערכה עבור עמותת אור ירוק נמצא כי בכבישים רבים ברחבי הארץ ישנם בורות לאורך הדרך המהווים מכשול ועלולים לגרום לתאונות דרכים כיוון שנסיעה במהירות גבוה מעליהם עלולה לגרום לפיצוץ הצמיג. יו"ר שמואל אבואב: "על האחראים לפעול באופן מיידי למען תיקון הבורות בכביש"

מפגעים בכבישים
מפגעים בכבישים צילום: עמותת אור ירוק
הבדיקה נערכה בשיתוף עם המכללה הישראלית לביטחון וחקירות נמצאו מפגעי דרך מכמה סוגים. הראשון, בורות שנוצרו בכביש בקצה המתקנים. השני, בורות שנוצרו עקב בסיס לא מתאים או תחזוקה לקויה. סוג המפגע השלישי הוא מכשולי דרך כמו קצה לא מוגן של אבן שפה או מעקה בטיחות. מפגעים אלו יוצרים הפרעה לתנועת כלי הרכב ועלולים לגרום לבלימת פתע או לכניסה לבור ויציאת אויר מאחד מגלגלי הרכב. התוצאה של שני אלו בדרך כלל היא אובדן שליטה על הרכב וסיכון לתאונת דרכים.

בארה"ב, הוגדר תקן מחייב לגבי בורות בכביש המקובל גם באירופה. בתקן זה הוגדר כי כל בור או מכשול מסוג זה שעומקו מעל 75 מ"מ, הינו סכנה מיידית. כל בור שעומקו מעל 40 מ"מ מהווה סכנה, אבל גם כל בור בעל קצוות חדים שגובהו מעל 30 מ"מ מהווה סכנה, ואם גובהו מעל 55 מ"מ הרי שהוא מהווה סכנה מיידית למשתמשים בדרך.

הסיבות לקביעה זו הן שכניסה לבורות כאלו פועלת על צמיגי הרכב באופן אשר מעוות אותם. במהירויות שעולות על 20 קמ"ש יכולים להיווצר בצמיגים נזקים בלתי הפיכים אשר לימים ובמהירויות נסיעה גבוהות, יכולים לגרום להתפוצצות הצמיג תוך כדי נסיעה ומכאן לתאונה בלתי נמנעת שתוצאותיה יכולות להיות חמורות.

יו"ר עמותת אור ירוק, שלמה אבוהב, התייחס לממצאי הבדיקה ואמר כי: "בורות בכביש ומפגעים המהווים מכשול בדרך, הם מסוכנים ועלולים לגרום לתאונת דרכים. על הרשויות המקומיות והמדינה לקחת את האחריות למפגעים אלו ולתקן אותם באופן מיידי בטרם הסכנה מהם תתממש".
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

באיזו מידה תורם תוכן הכתבה לדמוקרטיה?

לא תורם כלל
1 2 3 4 5
תורם רבות

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...