אובמה חתם על תוכנית פעולה לבטיחות רכבי הסעות
אחרי שתי תאונות קטלניות שאירעו בניו יורק ובווירג'יניה, החליט הנשיא להחמיר את הפיקוח על ההסעות. אור ירוק: אלו מספרים מדאיגים שגורמים למחדלים העלולים להתרחש כאשר חברות הסעה ויחידים פועלים בניגוד לדרישות הבטיחות"

החליט לעשות סוף לחלטורה. ברק אובמה צילום: אי-אף-פי
המספרים המדאיגים הללו משקפים את המחדלים העלולים להתרחש כאשר חברות הסעה ויחידים פועלים בניגוד לדרישות הבטיחות. לאחר שתי תאונות קטלניות אלו, הגבירו כל גופי משרד התחבורה האמריקאי את מאמציהם להפחתת מספר ההרוגים בתאונות דרכים ברכבי הסעות. משרד התחבורה האמריקאי הודיע שהוא "נותר מחויב לבטיחות רכבי ההסעות ולזיהוי הפעולות למניעת תאונות, הרוגים ופצועים".
ב-6 ביולי 2012, חתם הנשיא אובמה על תוכנית פעולה לבטיחות רכבי הסעות, המחייבת התקנת תקנות וביצוע מחקרים בנושאים הקשורים לאפיון תאונות של רכבי הסעות לשם מניעתם.
כבר בשנת 2009, הכין משרד התחבורה האמריקאי תכנית פעולה בנושא זה, אשר שיקפה את פעילויותיהם המשולבות של חמישה גופים מנהליים לשיפור הבטיחות של רכבי ההסעות. בין הגופים שהתחייבו לפעול בתחום זה על פי התוכנית היו הרשות הלאומית, מינהל בטיחות רכבי ההסעות, רשות הרכבות הפדראלית, NHTSA, משרד מזכיר המדינה ועוד גופים נוספים.
כיום, לאחר התכנית החדשה עליה חתם אובמה, משרד התחבורה ממקד משאבים רבים למען המלחמה בתאונות דרכים מסוג זה. בנוסף, ממשיך המשרד את התיאום בין הגופים המרכזיים לבטיחות בדרכים בכדי להבטיח את תעדוף עבודה חשובה זאת, כך שניתן יהיה למנוע תאונות ולהציל חיים.
עמותת אור ירוק: "על המדינה להגביר את האכיפה על רכבי ההסעות ולוודא כי הם תקינים, וכי מותקנים בהם כל אביזרי הבטיחות הנדרשים. בנוסף, ובמיוחד כאשר מדובר על ילדים, יש לפקח כי כל הנוסעים חגורים בחגורות בטיחות או יושבים במושבי בטיחות מוגבהים – במידה ומדובר על ילדים קטנים. כמו כן, על המדינה להגביר את הפיקוח על נהגי ההסעות ולוודא כי כל הנהגים עברו הכשרה מתאימה ומיוחדת להסעות אלו".