פנייה לשר כץ: "טפל בסכנות בכביש 65"

לטענת תושב הצפון, העבודות בכביש המחבר בין צומת קדרים למחלף גולני, מסכנות את הנוסעים. אור ירוק: "על המדינה להפחית את מספר ההרוגים באמצעות בניית מפרדה קשיחה בין הנתיבים"

nrg חדשות | 28/7/2014 17:01 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
"כתובת התאונה הבאה נמצאת על הקיר" – כך התריע תושב היישוב מסד במכתב ששיגר לשר התחבורה ישראל כץ, לחברת נתיבי ישראל ולמנהלי פרויקט פיתוח כביש 65. לטענתו, בעקבות העבודות בכביש נוצרה סכנת חיים לנוסעים בין צומת קדרים למחלף גולני. התושב ציין כי למרות שהמטרה של העבודות בכביש – הרחבתו לכדי שני נתיבים לכל כיוון – מבורכת, בשנתיים הקרובות, עד לסיום העבודות, ישנן מספר סכנות בכביש שנוצרו כתוצאה מהעבודות.

במכתב ציין הכותב כי הסכנה הראשונה היא צמצום השוליים בכביש, שכרגע רוחבם הוא 30 סנטימטר בלבד לכל כיוון נסיעה. המשמעות היא שנהג שנאלץ לעצור עצירת חירום בצד הדרך, לא יכול לעשות זאת מבלי לסכן את חייו ואת חיי הנהגים האחרים.
 
באדיבות אור ירוק
מפת הרוגים בכביש 65 באדיבות אור ירוק

סכנה נוספת שציין התושב במכתבו היא שאיון גדר הפרדה בנויה בין הנתיבים כיום. התושב הסביר כי ישנם 
מקרים שבהם כלי רכב שנסעו מולו סטו מעט לכיוונו, ומאחר שאין גדר הפרדה מבטון בין הנתיבים והשוליים צרים מאד - אין לאן "לברוח" כדי להימנע מלהתנגש בהם.

על פי נתוני עמותת אור ירוק, בממוצע, נהרגים מדי שנה בכביש 65 תשעה בני אדם, ועוד קרוב ל-900 נפצעים, בהם 28 באורח קשה. אור ירוק כבר הזהירו מספר פעמים בעבר כי הכביש מסוכן וכי יש לשפר את תשתיותיו הלקויות באופן מיידי כדי להציל חיי אדם.

עמותת אור ירוק: "לא רק הנהג אשם, גם הכבישים אשמים. כביש 65 הוא אחד הכבישים המסוכנים בארץ, הגובה קורבנות רבים מדי שנה. על המדינה להפחית את מספר ההרוגים באמצעות בניית מפרדה קשיחה בין הנתיבים שתוכל למנוע תאונות חזיתיות ולהציל את חייהם של אנשים רבים בכביש. המדינה חייבת לתקן את הליקויים החמורים בכל הכבישים האדומים בארץ, החושפים מידי יום מאות אלפי תושבים בישראל לסכנת חיים מוחשית".
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...