הישרדות

להפחית את התאונות באמצעות כבישים "מדברים"

צמחייה בצידי הדרך, פסי הרעדה להדגשת תוואי הדרך וסימוני כביש יכולים להפחית את מספר התאונות. אז למה זה לא מבוצע?

nrg חדשות | 27/8/2014 16:10 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
להפחית את התאונות - בקלות: לקראת הקיץ נערך מפגש במרכז רן נאור לחקר הבטיחות בדרכים בטכניון שבו התברר כי סימני דרך פשוטים וזולים יכולים לצמצם את מספר תאונות הדרכים. מהמפגש עלתה קריאה ליצור מצב שבו הכביש "ידבר" אל הנהג  בכבישים מסוכנים ונקודות שיכולות להוות סכנה לנהג.

הדברים נאמרו בעקבות מחקר חדש שנערך עבור עמותת "אור ירוק" וממנו עלה כי תשתית הכביש
כביש 866
כביש 866 
בדרכים עם מסלול אחד (דרך חד מסלולית או דו-נתיבית, עם נתיב נסיעה אחד לכל כיוון) יכולה לגרום לנהגים להוריד את מהירות הנסיעה - ובכך לצמצם את תאונות הדרכים הרבות והקטלניות הנגרמות בכבישים הללו.

מומחי הבטיחות הבכירים בארץ, שהשתתפו במפגש, קראו לשקול הצבת סימני דרך ברורים ומתריעים לפני נקודות סיכון, זאת באופן שלא יגרום להסחת הדעת. ברשימה זו נכללים צמחיה בצידי הדרך, פסי הרעדה להדגשת תוואי הדרך, סימוני כביש ועוד.

אחת ההמלצות החשובות והמעניינות שעלו בדיון היא ליצור רצף מאפייני כביש שלא יגרום לנהג להתבלבל ולשנות את מהירות נסיעתו בתדירות גבוהה. לדוגמה: נהג שנוסע בכביש עם מקטעי דרך
שבהם מאפיינים משתנים מקטע אחד לקטע אחר עלול להתבלבל ולנסוע במהירות גבוהה מהמהירות המותרת. 

מומחי הבטיחות הביעו את אכזבתם הרבה מאי יישום דו"ח "ההנחיות לקביעת מהירות ברשת הדרכים בישראל" (2010), שהמליץ להגביל מהירות של 70 קמ"ש בדרכים בין עירוניות חד-מסלוליות לא ראשיות, וטענו כי המדינה הייתה צריכה ליישם את ההמלצות ולא והתעלם מהן.

מנכ"ל עמותת אור ירוק, שמואל אבואב: "לא תמיד רק הנהג אשם בתאונות הדרכים. בפעולות פשוטות ניתן לעזור לו ולהתריע בפניו על סכנה מתקרבת. הגיע הזמן שגם בישראל יאמצו את המודלים המקובלים בעולם, שבו הכביש מוביל ומנחה את הנהג כיצד לנהוג וכך להימנע מסכנות מיותרות".
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...