
כ-50 אלף רכבים בני יותר מ-20 שנה בדרכים
ביישובי המגזר הערבי כלי הרכב הישנים ביותר, בבני ברק – החדשים ביותר. מנכ"ל עמותת אור ירוק: "על המדינה לעודד את תכנית הגריטה, שמורידה רכבים ישנים ולא בטיחותיים מהכביש, בכדי להביא להקטנת מספר הנפגעים בתאונות דרכים"
עוד כותרות ב-nrg:
אל תתגייסו: המשורר המזרחי יוצא מהלופ
החוק להגנה על זכויות המוזיקאים עולה שלב
מי הגיע להשקת העונה החדשה של מחוברים?
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו

רכב ישן
צילום: קוקו
בשנת 2013 נעו על כבישי מדינת ישראל 1,736,536 כלי רכב פרטיים בערים, למעלה מ- 50 אלף רכבים יותר לעומת 1,685,053 הרכבים שנעו בכבישים בשנת 2012. יחד עם זאת, מדובר על עלייה במספר הרכבים שנוספו לעומת השנים 2011-2012 ביניהן חלה עלייה קטנה יותר במספר הרכבים שנוספו, כ-28 אלף בלבד.
שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק: "כלי רכב ישנים מסכנים את הנהג ואת שאר משתמשי הדרך. על המדינה לעודד את תכנית הגריטה, שמורידה רכבים ישנים ולא בטיחותיים מהכביש, בכדי להביא להקטנת מספר הנפגעים בתאונות דרכים".
בקלנסווה וברהט הרכבים הישנים ביותר, וגילם הממוצע למעלה מ-10 שנים. בבני ברק רשומים הרכבים החדשים ביותר, בעוד בשנת 2013 היו בבני ברק 85,035
אחת הדרכים האפקטיביות להצערת גיל הרכב הינה תכנית הגריטה של משרד התחבורה והמשרד להגנת הסביבה.
התכנית מאפשרת לבעלי כלי רכב ישנים, בני 20 שנה ומעלה, למסור את רכבם למגרשי הגריטה, תמורת 3000 שקלים. גריטת כלי הרכב מצמצת את הנזק מתאונות הדרכים, מפחיתה את זיהום האוויר ומגדילה את חומרי הגלם של הרכב.
יש לציין כי גיל הרכבים הממוצע בבני ברק, פתח תקווה ולוד נמוך במיוחד (רכבים חדשים ביותר) לעומת שאר ערי ישראל, בשל חברות השכרת רכבים וליסינג באותן ערים. לכך יש השלכות על הגיל הממוצע של כלי הרכב בערים. הגיל הממוצע של ציי הרכב בחברות ההשכרה והליסינג הוא נמוך ולכן משפיע על הגיל הממוצע של כלי הרכב ביישוב בו החברה רשומה.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg