הישרדות

לא שולי: מפגע בטיחותי בכבישים המרכזיים בארץ

תקלה ברכב בכביש מהיר מחייבת את הנהג לעצור בשולי הדרך, אך שוליים בקטעים רבים בכבישים מרכזיים בארץ אינם תקינים

nrg חדשות | 16/11/2014 15:51 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
מבדיקה מיוחדת שערכו מתנדבי אור ירוק ב- 32 קטעי דרך ב- 11 כבישים, נמצא כי ב- 14 קטעי דרך השוליים לא היו תקינים. כלומר, כאשר נהג ייאלץ לעצור בשולי הדרך – פשוט לא יהיה לו היכן.

עוד כותרות ב-nrg:
חגיגה פרועה של פלוצים ומעשי קונדס
הלהקה השבדית שתומכת בישראל
משפחה טובה באמת טובה
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו
 
אור ירוק
כביש ללא שוליים אור ירוק

ככלל, מערכת הכבישים הארצית כוללת בנוסף לשטח הנסיעה, גם שול בימין הדרך המשמש לעצירה בשעת תקלה או סכנה וכן שול בשמאל הדרך שנועד להבטיח את שלומם של משתמשי הדרך. על פי החוק, שול הימין של הכביש צריך להיות ברוחב של 3 מטר – רוחב המספיק 
לעצירה של מכונית ולפתיחת הדלת, ואילו השול השמאלי צריך להיות ברוחב של 1.20. מתנדבי עמותת אור ירוק, מצאו מספר מוקדים מרכזיים ברחבי הארץ, בהם תנאים אלו כלל לא מתקיימים, ביניהם בכביש 1, כביש 2, כביש 70, כביש 444, כביש 5504, כביש 89 ועוד רבים.

בנוסף למפגע הבטיחותי החמור, לא בטוח שכל נהג בישראל יודע, ששולי הכביש מיועדות לעצירה אך ורק במקרי חירום. מאחר ונהגים רבים לא מודעים לחוק, הם עוצרים בצד גם בכדי לעשות שיחת טלפון, לישון או להתפנות. עצירה כזו היא מסוכנת, על אחת כמה וכמה כאשר שולי הדרך אינם רחבים מספיק, בהתאם לחוק.

עמותת אור ירוק: "שולי הכביש הינם שטח מסוכן ביותר – על אחת כמה וכמה כאשר הם אינם תקינים. השוליים נמצאים לצידי כבישים מהירים בהם עצמת הפגיעה קטלנית ולכן עליהם להיות בטוחים ככל שאפשר עבור משתמשי הדרך. על המדינה לערוך בדיקה מעמיקה של שולי הדרך בכל רחבי הארץ ולתקן את אלו שזקוקים לכך. תיקון מפגעי שולי הכביש, משמעותו הצלת חיי אדם".

 

אור ירוק
שוליים לא תקינים מסכנים חיי אדם אור ירוק
אור ירוק
איפה השוליים? אור ירוק

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...