
לא שולי: מפגע בטיחותי בכבישים המרכזיים בארץ
תקלה ברכב בכביש מהיר מחייבת את הנהג לעצור בשולי הדרך, אך שוליים בקטעים רבים בכבישים מרכזיים בארץ אינם תקינים
עוד כותרות ב-nrg:
• חגיגה פרועה של פלוצים ומעשי קונדס
• הלהקה השבדית שתומכת בישראל
• משפחה טובה באמת טובה
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו

כביש ללא שוליים
אור ירוק
ככלל, מערכת הכבישים הארצית כוללת בנוסף לשטח הנסיעה, גם שול בימין הדרך המשמש לעצירה בשעת תקלה או סכנה וכן שול בשמאל הדרך שנועד להבטיח את שלומם של משתמשי הדרך. על פי החוק, שול הימין של הכביש צריך להיות ברוחב של 3 מטר – רוחב המספיק
בנוסף למפגע הבטיחותי החמור, לא בטוח שכל נהג בישראל יודע, ששולי הכביש מיועדות לעצירה אך ורק במקרי חירום. מאחר ונהגים רבים לא מודעים לחוק, הם עוצרים בצד גם בכדי לעשות שיחת טלפון, לישון או להתפנות. עצירה כזו היא מסוכנת, על אחת כמה וכמה כאשר שולי הדרך אינם רחבים מספיק, בהתאם לחוק.
עמותת אור ירוק: "שולי הכביש הינם שטח מסוכן ביותר – על אחת כמה וכמה כאשר הם אינם תקינים. השוליים נמצאים לצידי כבישים מהירים בהם עצמת הפגיעה קטלנית ולכן עליהם להיות בטוחים ככל שאפשר עבור משתמשי הדרך. על המדינה לערוך בדיקה מעמיקה של שולי הדרך בכל רחבי הארץ ולתקן את אלו שזקוקים לכך. תיקון מפגעי שולי הכביש, משמעותו הצלת חיי אדם".

שוליים לא תקינים מסכנים חיי אדם
אור ירוק

איפה השוליים?
אור ירוק
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg