הישרדות

דו גלגלי: עלייה של 30% במספר ההרוגים בדרכים

17 רוכבי אופנועים נהרגו בתאונות דרכים בערים בשנת 2014. תל אביב מובילה בפער עצום במספר רוכבי הדו גלגלי שנפגעו בדרכים

nrg חדשות | 11/1/2015 22:31 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
על פי  נתוני עמותת "אור ירוק", המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, 17 רוכבי אופנועים וקטנועים נהרגו בתחום העירוני ב-11 החודשים הראשונים של שנת 2014 בתאונות דרכים. מדובר על עלייה של כ- 30% במספר הרוכבים שנהרגו בערים בין החודשים ינואר-נובמבר 2014, לעומת שנת 2013 כולה.

עוד כותרות ב-nrg:
המילה הכי נפוצה היא בכלל לא מילה
מה יש לדוגמן המכוער בעולם להגיד על יופי?
"מד מן" לקראת סיום
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו

עוד עולה מהנתונים כי בשנת 2014 (ינואר-נובמבר) נפגעו 1,429 רוכבי כלי רכב דו גלגלי בערים, מתוכם 208 נפצעו באורח קשה.
 
אור ירוק
דו גלגלי אור ירוק

בנוסף נמצא כי בין השנים 2005-2013, ב-11 החודשים הראשונים של השנה נפגעו למעלה מ-2,300 רוכבים בממוצע בשנה ונהרגים כ-18 רוכבי אופנועים וקטנועים בתחום העירוני בממוצע בשנה.

בתל אביב בלבד נפגעו 342 רוכבי אופנועים וקטנועים ב- 11 החודשים הראשונים של שנת 2014 ורוכב אחד נהרג, הפרש עצום מירושלים, העיר הבאה בסטטיסטיקה עם 136 נפגעים ושני הרוגים.

תחום הדו גלגלי בישראל תפס תאוצה בשנים האחרונות, ובעשור האחרון גדל מספר האופנועים בישראל בכ-50%. הסיכון של רוכב אופנוע להיות מעורב בתאונה
  קטלנית (תאונה עם הרוג אחד לפחות) גבוה פי שבעה בהשוואה לכלי רכב פרטי. וכך, למרות שחלקם בצי כלי הרכב עומד על 4%, חלקם של הרוכבים שנהרגו בתאונות דרכים הוא 15%, כמעט פי ארבעה. (נתוני שנת 2012).

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדינת ישראל מפקירה את רוכבי האופנועים והקטנועים. אם ממשלת ישראל הייתה משפרת את התשתיות עבור רוכבי הדו גלגלי: מתקינה מעקות הפרדה, משתמשת בצבע כביש שלא גורם להחלקה כאשר הכביש רטוב ומעודדת רכישת אביזרי בטיחות על ידי הורדת המע"מ - ניתן היה להפחית את מספר הרוכבים הנפגעים בתאונות דרכים. על מדינת ישראל מוטלת האחריות לספק לרוכבים את הכלים לנהיגה בטוחה".
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

חדשות לסקרים

חדשות לסקרים

פייסבוק