
יום הבטיחות הלאומי: בכל יום נהרג אדם בישראל
לרגל יום הבטיחות מפרסמת עמותת אור ירוק את הנתונים המדאיגים שמטואטאים מתחת לשטיח: כמעט כל יום נהרג אדם בכבישי הארץ, 64 בני אדם נפצעים מדי יום בממוצע
היום, ה-3 בנובמבר, מציינים בכנסת ישראל את יום הבטיחות הלאומי ולרגל האירוע מפרסמת עמותת אור ירוק דוח נתונים מדאיג.עוד כותרות ב-nrg:
• הישרדות ישראל היא בושה
• סדרה ישראלית ברמה של רשת HBO
• ליידי גאגא: למה כמעט הפסקתי לעשות מוזיקה
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו
על פי ניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני הלמ"ס והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, עולה כי בממוצע בכל יום נהרג אדם בתאונת דרכים.
מתחילת השנה נהרגו 300 בני אדם בתואנות דרכים, לעומת 262 בני אדם שנהרגו בתקופה המקבילה בשנה שעברה – 38 בני אדם יותר, עליה של כ-15%.
על פי הנתונים:
• בכל יום נפצעים 64 בני אדם בתאונות דרכים בממוצע.
• בכל שעה נפצעים שלושה בני אדם בתאונות דרכים בממוצע.
• בכל שלושה ימים בממוצע הולך רגל במדינת ישראל מקפח את חייו בתאונת דרכים.
• בכל יום תשעה הולכי רגל נפגעים בתאונת דרכים בממוצע.

מתחילת שנת 2015 נהרגו 300 בני אדם בתאונות דרכים לעומת 262 בני אדם שנהרגו בתקופה המקבילה בשנה שעברה - 38 בני אדם יותר.
בעשרת החודשים הראשונים של השנה נרשמו יותר הרוגים מאשר בכל שנת 2012 כולה, ויש עוד לפנינו חודשיים של חורף, ולכן מדינת ישראל עלולה להגיע ל-350 הרוגים מתאונות דרכים בשנה, נתון שמראה כמה משרד התחבורה מזניח את הבטיחות בדרכים.
• מתחילת שנת 2015 נהרגו 79 נהגים בתאונות דרכים, לעומת 64 נהגים שנהרגו בתקופה המקבילה בשנה שעברה – עליה של כ-23%.
• מתחילת שנת 2015 נהרגו 63 נוסעים בתאונות דרכים, לעומת 46 נוסעים שנהרגו בתקופה המקבילה בשנה שעברה – עליה של כ-37%.
• מתחילת שנת 2015 נהרגו 46 רוכבי אופנועים וקטנועים בתאונות דרכים, לעומת 32 רוכבים שנהרגו בתקופה המקבילה בשנה שעברה – עליה של כ-44%.
• מתחילת שנת 2015 נהרגו 14 רוכבי אופניים בתאונות דרכים, לעומת שמונה רוכבים שנהרגו בתקופה המקבילה בשנה שעברה – עליה של כ-75%.
• מתחילת השנה נהרגו 91 הולכי רגל בתאונות דרכים לעומת 104 הולכי רגל שנהרגו בתקופה המקבילה בשנה שעברה. הולכי הרגל מהווים כ-28% מסך כל ההרוגים מתאונות דרכים.

הדוח השנתי (PIN) של המועצה האירופית לבטיחות בדרכים (Etsc) לשנת 2014 שפורסם לאחרונה חושף כי כישלונו של שר התחבורה ישראל כ"ץ בהשגת היעד של הורדה במספר ההרוגים רק הולך ומעצים.
מהדוח עולה תמונה עגומה של מצב הבטיחות בדרכים בישראל לעומת מדינות אירופה, כאשר מדינות האיחוד הצליחו להפחית את מספר ההרוגים מתאונות דרכים בשיעור ממוצע של 0.6% לעומת מדינת ישראל שבה נרשמה עליה של 3.2% במספר ההרוגים (בשנת 2014 נהרגו 319 בני אדם בתאונות דרכים).
הכישלון של שר התחבורה הולך וגדל כשבוחנים את הנתונים לאורך השנתיים האחרונות. בזמן שבאירופה נלחמים בתאונות הדרכים ומצליחים לצמצם את ההרוגים בשנתיים האחרונות (2013 ו-2014), בכל אחת מהשנים נרשמה ירידה ממוצעת של 0.6% ביחס לשנה שקדמה לה, ישראל מנגד רשמה עליה של כ-10% במספר ההרוגים (מצטבר ביחס לשנת 2012).
שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "כמה עוד אנשים צריכים למות כדי שמישהו במשרד התחבורה יתעורר ויבין שחיי אדם קודמים לכל?
"הקיצוץ בכסף שמעביר משרד התחבורה לבטיחות בדרכים הוא הגורם לעליה במספר ההרוגים זו השנה השלישית ברציפות, ולכן חייבים לחזק את האכיפה המשטרתית, לטפל בכבישים אדומים ובצמתים מסוכנים ולהעניק חינוך לבטיחות בדרכים לכל הילדים כבר מגיל הגן ועד קבלת רישיון הנהיגה".