
זמן אסון: הפקרת הקשישים גובה קרבנות
קשישים מהווים כ-28% מכלל ההרוגים בתאונות, פי שלושה מחלקם באוכלוסיה. רק בשנה האחרונה נרשם גידול של כ-46% במספר ההרוגים הקשישים בדרכים. מאמר חירום של מנכ"ל אור ירוק
שנת 2015 טרם הוציאה ימיה, אולם כבר עתה ברור שעבור הורינו והורי הורינו, השנה הזו היא זמן אסון.עוד כותרות ב-nrg:
• האזינו: קאבר מדהים לאדל - מקוריאה
• עמוס גיתאי: ליצחק רבין מגיע סרט יותר טוב
• ח"כ מגל: שליין לא שמאלני, אתה נותן לו תחמושת
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו
מספר ההרוגים הקשישים בתאונות דרכים, זינק מתחילת השנה בכ-46%. המשמעות היא שהקשישים מהווים כ- 28% מכלל הרוגי התאונות, פי שלושה מחלקם באוכלוסייה, בהשוואה לכ- 19% מכלל ההרוגים בשנת 2014. הנתונים הקשים והמגמה העקבית, (שנת 2015 קטלנית בהרבה משנת 2014, בעוד ששנת 2014 קטלנית בהרבה משנת 2013), מצביעים בפירוש על העובדה שביטחונם בדרכים של קשישי ישראל, המונים קרוב למיליון איש ואישה, הופקר. תוחלת החיים העולה, קולעת אל הסכנה יותר ויותר קשישים, הן כנהגים והן כמשתמשי דרך אחרים, ומחריפה עוד את הבעיה.

קשישים בדרכים
צילום: אור ירוק
• בואו לשנות את תרבות הנהיגה בישראל
מה בעצם זה אומר? זה אומר שעלינו למקד את מאמצינו בשיפור בטיחותם של הולכי הרגל המבוגרים – טיפול במפגעים כגון בורות פעורים במדרכות, הנמכת מדרכות בירידה למעברי חציה, שיפור הנראות על ידי סימון מובלט של מעברי החציה וכד'.
תחום נוסף שדורש את פעולתנו נוגע לכלי הרכב ולנהיגה בהם. על המדינה לעודד התאמת מערכות ההגנה על הנוסעים והנהג, גם לתורפות הגופניות של האנשים המבוגרים. יש להתקין מערכות בטיחות קלות ופשוטות להפעלה, ולשפר את מערכות ההגנה על הולך הרגל הנפגע מרכב. גם מדיניות חידוש הרישיונות לנהגים מבוגרים צריכה להיעשות באופן קפדני יותר. רק לאחרונה תעה נהג מבוגר בדרכו ונהג במכוניתו בנתיב הנסיעה הנגדי עד שנפגע בתאונה חזיתית ונהרג. יש לשקול התניית חידוש רישיונות בהשתתפות הנהג המבוגר בתוכנית הדרכה ייעודית, ולעודד נהגים מבוגרים לפרוש מרצונם מנהיגה, באמצעות הנחות משמעותיות על תחבורה ציבורית.
כל אלה, בצירוף מאמץ הסברתי רצוף, יסייעו, בוודאות, להורדת מספר ההרוגים הקשישים.
בל נשליכם. ככלות כוחם בל נעזבם.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg