הישרדות

סיכום 2015 בדרכים: שנת כישלון לשר התחבורה

בכל הנוגע לבטיחות בדרכים, 2015 תיזכר כשנה של שכול וכישלון, של טראומה ואבל. מספר ההרוגים האמיר ל-353, בכל שעה נפגעו שלושה בני אדם בממוצע. מאמר מאת מנכ"ל אור ירוק, שמואל אבואב

nrg חדשות | 3/1/2016 16:36
שנת 2015 הארורה והזכורה לרע, מוציאה את ימיה כשמספר ההרוגים הוא 353 וזאת נוכח היעד שקבעה לעצמה הממשלה, לרדת אל מתחת ל-300 ההרוגים בשנה. שנת כישלון לשר התחבורה והבטיחות בדרכים, ולממשלה כולה.

עוד כותרות ב-nrg:
• הסופרת מהשמאל מציגה דעה אחרת
• סקס מוכר, אחי: הנוער כבר בעניינים
• בלעדי: עמיר בניון בביצוע מיוחד ל"נשמתי"
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו

שנת 2015 היתה שנה של תאונות קטלניות ידועות מראש. חמור מזה – התאונות אירעו בכבישים שהמדינה מכירה את מסוכנותם ויודעת שנהרגו בהם עשרות בני אדם בשנים האחרונות, למרות זאת היא אינה מתקנת אותם, ובכך מבטיחה שימשיכו להיהרג לשווא אנשים באותם המקומות, גם בשנת 2016.
צילום: אוהד צויגנברג
נכשל. שר התחבורה ישראל כץ צילום: אוהד צויגנברג
חישוב שערכנו מעלה שבכל יום נהרג אדם בממוצע, ובכל שעה נפגעים שלושה בני אדם בתאונות דרכים. ממשלת ישראל נכשלת, זו כבר השנה השלישית ברציפות, בצמצום מספר ההרוגים בכבישים, 353 בני האדם שנהרגו השנה בתאונות  דרכים, הם 53 בני אדם יותר מאשר היעד שקבעה המדינה, בהחלטת ממשלה,  של הורדת מספר ההרוגים השנתי אל מתחת ל-300, ו-11% יותר מאשר בני אדם שנהרגו בתקופה המקבילה בשנה שעברה.

תאונות הדרכים עולות ביוקר לא רק בדם האזרחים, אלא גם בדמים שהם משלמים. הנזק המצטבר למשק הישראלי מתאונות דרכים מסתכם בכ-15 מיליארד שקלים בשנה. בכל יום מפסיד המשק הישראלי 42 מיליוני שקלים מתאונות דרכים, שהם 1.7 מיליון שקלים בכל שעה.חשוב להבין: יעד הירידה אל מתחת ל 300 הרוגים בשנה, הוא פועל יוצא של תוכנית לאומית למאבק בתאונות, אותה החליטה ממשלת ישראל ליישם כבר לפני כעשור. התוכנית קיבלה מעמד חוק, ואף הוקצו לה התקציבים הנדרשים למימושה, אולם במשך הזמן קוצץ תקציבה, על אף שהוא מהווה אחוזים בודדים מתקציב משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, והיא איבדה את תנופתה ונכשלה ביעודה להציל חיי ישראלים בכבישים.
צילום: אור ירוק
יש תכניות מוכנות לשיפוץ תשתיות בטיחות, אבל דבר לא נעשה. שמואל אבואב צילום: אור ירוק
ידעו נא אזרחי ישראל, כי בשעה שהלב מתרחב נוכח תנופת הפיתוח של תשתיות התחבורה, הנגלית לעינינו בקווי המסילה החדשים, בהרחבת הנתיבים בעורקים המרכזיים, ובהקמת המחלפים הרבים, בבתים רבים הלב דואב ומתכווץ. תקציבי העתק שמעבירה המדינה למשרד התחבורה והבטיחות בדרכים, המופנים רק לפיתוח התחבורה, מבליטים את כישלון הממשלה לעמוד באחריותה לבטיחות בדרכים. דמם של הרוגי התאונות, לפחות של העשרות הרבות שנהרגו בצמתים ובקטעי כביש אדומים ומרובי נפגעים, על ידיה. יש תכניות מוכנות לשיפוץ תשתיות הבטיחות של מקומות מסוכנים אלה, אבל דבר לא נעשה.

• בואו לשנות את תרבות הנהיגה בישראל

ראו נא את המאמצים הכבירים, הראויים לכל שבח, שעושה הממשלה כדי להגן על האזרחים מפני מוות בידי טרור הדריסה והסכינים. ולעומת זאת ראו את אוזלת ידה המשוועת ואת האדישות המדהימה שהיא מגלה למוות בדרכים, ההולך וגובר בניגוד מוחלט למגמה הברורה המאפיינת את כל מדינות המערב.

הכתובת לשכול ולכישלון ברורה וידועה. המשרד לבטיחות בדרכים, שאינו מצליח זו כבר השנה השלישית ברציפות, לצמצם את מספר ההרוגים מתאונות דרכים.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך