
רוב הולכי הרגל ההרוגים בדרכים - בתוך הערים
שניים מתוך שלושה הולכי רגל הרוגים בתאונות דרכים נהרגו בתוך הערים, כך עולה מנתוני אור ירוק לשנת 2015. תל אביב היא העיר המסוכנת ביותר להולכי הרגל בישראל
ללכת ברגל זו פעולה שמשפרת את הבריאות אבל מסתבר שהיא גם מסוכנת. שניים מתוך שלושה הולכי רגל שנהרגו בשנת 2015 בתאונת דרכים, נהרגו בתחום העירוני, כך עולה מנתוני עמותת "אור ירוק" המבוססים על נתוני הרשות הלאומית בדרכים. במהלך שנת 2015 נהרגו 74 הולכי רגל בתחום העירוני המהווים 57% מסך כל בני האדם שנהרגו בתחום העירוני בתאונות דרכים.עוד כותרות ב-nrg:
• המודח גילי כהן עצבני: "תתנתקו מהערוץ"
• האקזיט של אודי כגן: "משיח" מגיע לטלוויזיה
• אורנה בנאי: למה אין קומיקאים ימנים בגב האומה?
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו
סך הכל, בשנת 2015 נהרגו 114 הולכי רגל בתאונות דרכים. 14 מהם היו ילדים בגילאי 0-14, ו-49 מהם היו קשישים בגילאי 65+. מהנתונים עולה כי 81 הולכי רגל שנהרגו היו מהחברה היהודית ו-23 הולכי רגלך שנהרגו היו מהחברה הערבית. בשנת 2015 (ינואר-נובמבר) נפגעו 2,713 הולכי רגל ביישובים, מתוכם 436 נפצעו באורח קשה.

הולכי רגל
צילום: אור ירוק
הולכי הרגל הינם האוכלוסיה הפגיעה ביותר בקרב משתמשי הדרך על כן, יש לספק להם את מירב האמצעים להגברת ביטחונם, באמצעות תשתיות ידידותיות, אכיפה, הסברה והגנה גם באמצעות שימוש בטכנולוגיות מתקדמות בכלי הרכב.
• בואו לשנות את תרבות הנהיגה בישראל
אחד האמצעים האפקטיביים בצמצום היפגעות הולכי הרגל הוא הוספת פס האטה שירסן את מהירות נסיעת כלי הרכב וכך ינתן לנהג מספיק זמן לתגובה ויפחית את מידת הנזק במקרה של פגיעה בהולך הרגל. על פי הנתונים, פס האטה מפחית את הסיכון לתאונת דרכים ב-40% במקום בו הוא מוצב ולכן, זהו פתרון זול ופשוט להגנה על הולכי הרגל. מהימצאות פסי האטה בסביבת ריכוז גבוהה של קשישים וילדים כמו בתי ספר, גנים ציבורים, בתי אבות ומרכזי יום לקשיש, יפחיתו את מהירות הנסיעה ויצמצמו את הסיכון של הולכי הרגל להיפגע מכלי רכב.
שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מסוכן להיות הולך רגל במדינת ישראל. חצית כביש הפכה להיות משימה מסוכנת במיוחד בקרב ילדים וקשישים ולכן האחריות היא של משרד התחבורה, לאתר את מעברי החציה המסוכנים ולהציב לפניהם פסי האטה שהוכחו כאפקטיביים בהצלת חיי אדם".
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg