הישרדות

תאונות מסוכנות מטרור? לח"כ שפיר יש תשובה

בעקבות גישת הממשלה כי נושא הבטיחות בדרכים חמור יותר מהטרור ברחובות, חברת הכנסת שפיר דרשה משר התחבורה לטפל במחדל והתייחסה גם לחלקו של משרד החינוך בנושא

nrg חדשות | 26/1/2016 18:34
לאחרונה העלתה חברת הכנסת סתיו שפיר (המחנה הציוני) הצעה לסדר היום במליאת הכנסת בנושא אחריות ודרכי טיפול משרד התחבורה בצמצום נפגעי תאונות הדרכים.

עוד כותרות ב-nrg:
• המודח גילי כהן עצבני: "תתנתקו מהערוץ"
• האקזיט של אודי כגן: "משיח" מגיע לטלוויזיה
• אורנה בנאי: למה אין קומיקאים ימנים בגב האומה?
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו

שפיר התייחסה לכישלון של משרד התחבורה זו השנה השלישית ברציפות בצמצום מספר ההרוגים בכבישים. שנת 2015 הסתיימה עם 354 בני אדם שנהרגו בתאונות דרכים, 54  בני אדם יותר מאשר היעד שנקבע בהחלטת ממשלה, כי בשנת 2015 לא יעלה מספר ההרוגים מעל 300, כך עולה מניתוח נתוני עמותת "אור ירוק" לסיכום שנת 2015.
צילום: אמיר מאירי
''רשות שהיא צולעת וחסרת שיניים''. סתיו שפיר צילום: אמיר מאירי
בפתיחת דבריה ציינה חברת הכנסת שפיר את העובדה כי מעבר למספר ההרוגים יש להתייחס לנושא הפצועים בתאונות הדרכים והשלכות תוצאות התאונה גם על משפחותיהם, "לא רק המאות האלה –אזרח ליום – נהרגים בתאונות, אלא גם המשפחות שלהם, שנאלצות לספוג ימים ארוכים, שבועות, לפעמים חודשים, בבתי-החולים ובטיפולים, כשהן סביב הפצועים, בסיוע להם, ובניסיון לטפל בהם מאבדות עבודה, מאבדות כסף, ילדים שנשארים לבד בבית".עוד מציינת חברת הכנסת שפיר, כי על אף העלייה העקבית במספר ההרוגים משנת 2012 תקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ממשיך לרדת: "מאז 2008 התקציב של הרשות ירד בקרוב ל-70% – רשות שהיא צולעת וחסרת שיניים. גם משרד החינוך מדבר כבר שנתיים על שילוב תוכנית חינוכית לבטיחות בדרכים, שתהיה חלק ממבחני הבגרות ומהזכאות לבגרות. ומה קורה לתוכנית הזאת? שום דבר. מתעכבת".

• בואו לשנות את תרבות הנהיגה בישראל

ההצעה לסדר היום עלתה בעקבות התבטאויות שרי הממשלה בנושא הסיכון הגבוה שבתאונות הדרכים ביחס לסיכון בגל הטרור. על כן מבקשת חברת הכנסת שפיר משר התחבורה לטפל במחדל תאונות הדרכים בהתאם לגישת הממשלה, מחדל מסוכן יותר מהטרור.

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדינת ישראל מפקירה אותנו בכל הקשור לבטיחות בדרכים. העלייה במספר ההרוגים בכבישים היא  תוצאה ישירה של קיצוץ מתמשך בכסף שמועבר למאבק בבטיחות בדרכים. יש פחות את הכסף שמועבר לתיקון כבישים אדומים וישנים, תקציב משטרת התנועה קוצץ ורק חלק קטן מהתלמידים מקבלים חינוך לבטיחות בדרכים. משרד התחבורה חייב לשנות את  שנה את סדרי העדיפויות ולשים את הצלת החיים כיעד המרכזי, כך נוכל לחסוך ממשפחות רבות שכול וכאב וגם נחסוך למדינת ישראל כסף רב".
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך