
התע"א בפרנבורו: אפליקציות מבצעיות למטוסי קרב
התעשיה האווירית תציג בסלון האווירי בפרנבורו בשבוע הבא מגוון יכולות וטכנולוגיות חדשניות בתחומי האביוניקה, הסבת מטוסי נוסעים למטען ובניית מל"טים מתקדמים מאריכי-שהות, טווח ותקשורת לוויינית, הסבת מטוסי נוסעים למטען ואביוניקת אפליקציות מבצעיות מוטסת למטוסי קרב, מסוקים וכטב"מים

חטיבת בדק מטוסים תציג חידוש בתחום הסבת מטוסי נוסעים למטען: מטוס בואינג B737-700. בבדק בונים עתה את האב ?טיפוס של המטוס המוסב החדש. הסבתו כוללת התקנת דלת מטען גדולה להכנסת 10 קונטיינרים. מנהל שיווק חטיבת בדק מטוסים, רפי מטלון, הגדיר את החטיבה כ"בית הסבות" נוכח 40 שנות ניסון ומובילות עולמית בתחום ההסבות. כל הסבה כוללת פירוק פנים המטוס מכל אביזרי הנוסעים, התקנת קורות רצפה מוחזקות לנשיאת עומסי המטענים, התקנת מערכות מיזוג אוויר חדשות, חיווט חשמלי ומערכות גילוי עשן ואש. בפיתוח נמצא עתה רובוט מיוחד שירים את הקונטיינרים ויכניס אותם לתוף גוף המטוס.
מפעל להב בתע"א מציג את INCT, שהיא מערכת אביוניקה מוטסת חדשנית המותקנת בפלטפורמות שונות כמו מטוס קרב, מסוק או מל"ט, ומבצעת אפליקציות מבצעיות מגוונות כמו איסוף מודיעין, קשר, ניווט או כיוון למטרות. אנשי השיווק והפיתוח של חברת להב, נטע כרם ואבי אלרז, הסבירו כי זו המערכת המוטסת הראשונה מסוגה בעולם, היא כבר מבצעית ופועלת בהצלחה אצל לקוחות. המערכת 'מתממשקת' עם האביוניקה המובנית של הפלטפורמה, ומעמידה לרשות המפעיל אפליקציות שמוסיפות לכלי הטיס יכולות מבצעיות חשובות למשימות קרקע-אוויר, אוויר-אוויר או אימונים.
בשבוע שעבר התקיימה בסאו פאולו, ברזיל, טיסת ההדגמה הראשונה של המל"ט CACADOR מתוצרת חברת AVIONIC SERVICES, שהיא החברה-בת של התע"א בברזיל. קסאדור הוא מל"ט לגובה בינוני ושהייה ארוכה -יותר מ-40 שעות באוויר בגובה עד 30 אלף רגל וטווח של 1,000 ק"מ. המטע"ד מצוייד בערוץ תקשורת לוויינים לצורך שיטה ובקרה לטווח תקשורת של יותר מאלף ק"מ, תכונה חשוב למפעילי המל"ט בארצות ענקיות כמו ברזיל.
לכתבות נוספות באתר ISRAEL DEFENSE היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg