
ועדת הכלכלה אישרה: הסוף לייסורים בביטולי עסקאות
לפי הצעת החוק, שהוגשה על ידי חברי הכנסת יואל חסון, דוד ביטן ואיתן כבל, ניתן יהיה לבטל עסקאות גם בהודעה בעל פה, במייל ובאינטרנט. בית עסק שיעבור על החוק ייקנס ב-22 אלף שקל
ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום לקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק שתקל על צרכנים לבטל עסקאות. לפי הצעת החוק, שהגישו חברי הכנסת יואל חסון, דוד ביטן ויו"ר הוועדה איתן כבל, יורחבו הדרכים באמצעותן ניתן יהיה לבטל עסקאות. לפי ההצעה שאושרה, ניתן יהיה לבטל עסקאות בשיחת טלפון למוקד השירות או בהודעה בעל פה במקום העסק, חוץ ממקרים בהם החוק קובע שתהיה הודעה בכתב.
''אין שום סיבה שלא תהיה אפשרות קלה לסיים את ההתקשרות'', ח''כ יואל חסון
צילום: פלאש 90
בנוסף תהיה אפשרות לבטל עסקאות בהודעה בדואר רשום, בדואר אלקטרוני, בפקס ובאינטרנט רק אם ישנה אפשרות לבצע עסקאות אחרות עם בית העסק באינטרנט. כיום ישנן דרכים רבות שמעמידים בעלי העסקים לצורך ביצוע העסקאות, אך צרכנים רבים מתקשים לבטל אותן.
כדי לבטל את ההעסקה יצטרך הצרכן לפרט את שמו ומספר הזהות שלו, במקרה של הודעה בכתב. במקרה של הודעה בעל פה, יוסיף הצרכן פרט זיהוי נוסף שסוכם בינו לבין החברה. בנוסף יחויבו בעלי העסקים להודיע לצרכן על דרכי הביטול בהבלטה ובאותיות ברורות. ההודעה תהיה במעמד החתימה, על חשבונית התשלום ובאתר האינטרנט של העסק.
במקרים בהם חברות לא יעמדו בתנאי החוק הם ייקנסו בסך של 22 אלף שקל, במידה ומדובר בתאגיד, ו-7,000 שקל במקרה שמדובר ביחיד. אם בעד העסק ימשיך לחייב את הצרכן לאחר הביטול, הצרכן יוכל לתבוע פיצוע בסך של עד 10 אלף שקל.
"יש שירותים שבהם ההתחברות נעשית באמצעות כמה קליקים באתר הבית של העסק, ללא מענה אנושי. אין שום סיבה שלא יהיה אפשר באותה קלות ובאותה דרך גם להודיע שאתה מסיים את ההתקשרות", אמר חבר הכנסת חסון. "אני גאה ושמח להיות היוזם של הצעה זו, הצעה שהולכת לחסוך זמן יקר ועצבים מיותרים לאזרחים רבים".
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg