למי אכפת משלומית מלכה? העיקר הטראפיק!
מחלת המינפולציית הזולות בממלכת הלייקים עוברת כל גבול. יש צורה שבה צריך להנגיש את החדשות לציבור
עידן התקשורת האלקטרונית מביא ברכה של חדשות עדכניות ומלאות באינפורמציה זמינה, אבל כל אלו גוררות גם תחלואות רבות: תמונות מיידיות מזירות תאונות ופיגועים, קטעי וידאו ובעיקר ניגון על כל מפרטי הרגש שלנו רק כדי לסחוט עוד לייקים, שיתופים וכניסות לאתרים.התאונה הנוראית של שלומית מלכה בשדרות רוטשילד בתל אביב הביאה את כל גופי התקשורת לעדכן בקדחתניות על מצבה, כולל הודעות לסלולרי (פוש) וכותרות מפוצצות בעמודי הפייסבוק. הבלוגרים העצמאים לא בחלו באמצעים ודאגו לייצר כמה שיותר כניסות לאתר על ידי כותרות שקשה להתעלם מהן כמו "תמונות קשות מרגע הנפילה של שלומית מלכה" או "יהודה לוי בהודעה דרמטית מבית החולים". היו גם כותרות פומפוזיות כמו "מצמרר: האמת שהסתירו מכם על התאונה הקשה". בקיצור - כל מה שיעבוד בממלכת הלייקים והשיתופים.

בחילה, קליקים על חשבון אנשים.
צילום: ניר פקין
תחושת בחילה קשה עברה בי מהמחשבה כי מישהי, ידוענית או לא, הובהלה לבית החולים במצב קשה וכל כלי התקשורת נכנסו לכוננות מידע חדש ומלאכת ייצור כותרות מעניינות. יכולתי לדמיין את עורך הרכילות מתקשר לחברים של שלומית לשאול אותה מה היא עשתה היום, אתמול, מה התוכניות שיבוטלו להמשך השבוע ועוד. נכון, הסלבריטאים מעניינים יותר, וגם הם מבינים שיש מחיר לתהילה ושכל חשיפה שהם מקבלים מהתקשורת מתורגמת בסופו של יום לקמפיינים ולכסף, אבל יש צורה שבה צריך להנגיש את החדשות לציבור.
לא רק הבלוגרים, גם עמודי החדשות השונים ומדורי הבידור והרכילות המשיכו לפמפם כותרות מלחיצות וחצאי-אמיתות רק כדי לייצר "קליקבייט" – לחיצות על הלינק - שיזרימו עוד כניסות לאתר. התפרסמו ידיעות על מה יהודה ושלומית עשו ביום שלפני התאונה, דיווחים על ביטול ירח הדבש והרשימה ממשיכה. לבקש "לחצו לייק כדי להתפלל לשלומה של שלומית" במטרה לייצר טראפיק לעמוד הפייסבוק, זו בקשה מהזן הנמוך ביותר.
המחלה המידבקת הזו מקיפה את כל התקשורת. כמעט בכל יום תמצאו כותרת בסגנון "מצמרר: לא תאמינו איך היא הגיבה כשהיא פגשה את האדם הזה", או "מרגש: כשהיא פתחה את הארון היא לא האמינה מה חיכה לה בפנים", עם מעין חצי סיפור שמשאיר אתכם במתח ומכריח אתכם ללחוץ על הלינק כדי לגלות את ההמשך (בדרך כלל, אגב, ההמשך לא כזה מרתק). בתגובה, יותר ויותר גולשים "מאמלקים" את הסטטוס המטעה וכותבים כבר בתגובות במה מדובר כדי לחסוך מהגולשים את הטרטור. עייפנו מהמניפולציות הזולות ובכלל, יש מספיק חדשות, ולא צריך לייצר דרמה עודפת מכל ידיעה חדשותית שמגיעה לשולחנו של העורך.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg