 |
גוגל השיקה היום שירות חיפוש בתוכניות טלוויזיה, כרגע רק אמריקניות. השירות מנצל את הכתוביות לחרשים שמציעות רשתות שידור רבות, סורק אותן ומאנדקס אותן. מנוע החיפוש גם מצלם את מסכי התוכניות מספר פעמים במהלך השידור. האינדקס כולל כרגע כחודש של שידורים מהרשתות ABC, PBS, Fox News ו-C-SPAN.
"אנחנו חושבים שטלוויזיה היא חלק גדול מחיי אנשים", אמר ג'ונתן רוזנברג, סגן נשיא לניהול מוצר בגוגל. "בסופו של דבר, נרצה שכל השידורים הטלוויזיוניים יאונדקסו אצלנו".
המוצר הטלוויזיוני מצביע על ניסיונה של גוגל לשים את ידה על מידע שאינו מצוי באתרי אינטרנט. החברה הודיעה באחרונה על משימתה לסרוק מיליוני ספרים ממספר ספריות גדולות ולהכניס אותם למנוע החיפוש שלה, ולפני כן התחילה להציע תוכנה המאפשרת חיפוש במחשבו של המשתמש.
אנליסטית החיפוש שארלין לי מחברת המחקר פורסטר אומר כי החידוש האחרון של גוגל צפוי לאכזב אנשים רבים, כיוון שאינו מציע קישור לצפייה חוזרת בשידורים אותה חיפשו.
במקום, גוגל מציגה עד חמש תמונות קפואות של התוכניות המאונדקסות, במקביל לטעימות מעלילת התוכנית. תוצאות החיפוש מפרטות גם מתי שודרה התוכנית ומתי יופיע הפרק שוב. מידע על הקרנות בטלוויזיה האמריקנית המקומית ניתנות למי שמספק את המיקוד שלו.
בשלב זה, גוגל אינה מתכננת להציב בחיפוש הווידאו שלה את הפרסומות הטקסטואליות המניבות עבורה את מרבית הכנסותיה.
יאהו, מיריבותיה הגדולות של גוגל, משחקת גם היא באזורי הווידאו, עם מנוע חיפוש לתוכן וידאו הנמצא ברשת. יאהו כבר דוחפת את השירות בעמוד הבית שלה. על פי האנליסטית לי, גם השירות של יאהו לוקה, כיוון ש"רוב מה שיש ברשת זה מה שאנשים רוצים לראות".
לי רואה בשירותים הבוסריים תחילתו של תהליך לטווח הארוך. לטענתה, אם החיפושים יצברו קהל משתמשים, מנהלי תוכניות יהיו חייבים לתת גישה אינטרנטית גדולה שיותר לתוכן שלהם.
|
 |
 |
 |
 |
|
|