 |
למרות שמותג ההלבשה החדש "גאטו", חסר קו מנחה, איכותו גרועה, הקטלוג מביך למדי, והבגדים הם הפרחה-שיק הזעקני ביותר, אני בעדו. קולקציית הקיץ של המותג הצעיר - ששמו נגזר מהיין הצ'יליאני "גאטו נגרו" - מגיש אופנה לישראלית הממוצעת פלוס, ממש כמו היין שעל שמו נקרא. שני המותגים האלה פונים
לאותו קהל של ילידים, שלשמע צמד המילים "גאטו נגרו", שואפים מלוא אפם ניחוח בינוני המופץ מיין בינוני, אם לא נחות, שמתפקד כסמן העפיצות בעל המכנה המשותף הרחב ביותר בחברה הישראלית. הוא אינו קונצנזוסיאלי כ"כרמל מזרחי", אך אינו נחות כיקבי "אפרת" ואינו יקר ואיכותי כיקב "קסטל", למשל.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
נותן בראש כמו יין זול. צילום: יחצנות
|
|
 |
 |
 |
 |
|
חושפים את הטוסיק
|
 |
|
 |
 |
 |
|
כך שאם אתבקש להקבילו למותג אופנה, אבחר בפשטות ב"גאטו". בדומה למיץ הענבים הדרום אמריקאי, גם "גאטו" איננה שופר לאמירה אופנתית חדשה או הומור וצבעוניות מהסוג שלא נראה קודם על המדפים. להיפך. עם רמת מחירים נמוכה וקולקציה שמורכבת בעיקר מפריטי קז'ואל כג'ינס נמוכים ביותר, המועתקים בבוטות מ"דיזל"; גופיות מודפסות או כאלה עם אפיל קומבינזוני; שמלות מיני בשחור ובדפוס פרחים; מכנסוני ג'ינס הדבוקים לחצאיות מיני; וחולצות טי פשוטות מראה, נראה שגם "גאטו" מכוונת למכנה המשותף הרחב של גרופיות לבגדים בגילאים 17-12. ובכל זאת, מה שמעורר כבוד בבבחירה שעשתה החברה, הוא חוסר היומרנות המודע לעצמו, בשונה כל כך ממה שנהוג במחוזותינו. בניגוד למותגים מקומיים כ"רנואר" או "פוקס", שמייצרים חומוס אופנתי להמונים ומגישים אותו במסווה של פילה יען, גאטו מבינים שקהל היעד שלהם לא מחפש את העטיפה אלא את התוכן, את המחירים הזולים, את הג'ינס שישב עליהם נמוך או את המכנסונים שיחשפו את הטוסיק. כל זה מקבל ביטוי ברוח הקטלוג החובבני ובמחירים הזולים.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |  | חוסר יומרנות ראוי להערכה. צילום: יחצנות | |
|