ראשי > סטייליסימו > אופנה > כתבה
בארכיון האתר
לוזינג מיי רליג'ן
תמר סוקניק חושבת שמותג הייבוא החדש והצעיר של "עלמה" פוגע בקהל הקבוע של החנות
לכתבה הקודמת דפדף בסטייל לכתבה הבאה
תמר סוקניק
20/6/2004 10:20
במרכז רחוב בעלי מלאכה שוכנות זו מול זו שתי חנויות בגדים, בוטיקי מעצבים יש שיאמרו – קאלה ועלמה. מאחר ששתיהן נחשבות מגניבות במידה שווה, הן גם זוכות למידה דומה של תהילה. הראשונה מבין השתיים התחייבה ללא מילים לייבא ארצה אופנה בסגנון יפני במחירים שווים לכל נפש, ועל כן זכתה לנאמנותן המוחלטת של תל-אביביות מעודכנות שמידתן אינה עולה על 38. השנייה, לעומתה, חרטה על דגלה לעצב ולשווק דגמים עד מידה 46, "מתוך מחשבה על אותן נשים גדולות מהחיים שמבקשות לעצמן מראה ייחודי עם אמירה מעודכנת", כהגדרתה.
 
יש לומר לזכותה של מעצבת הבית ובעלת החנות "עלמה", קרן בנקר-כהן, שניכר שהשתדלה, גם בקולקציה הנוכחית, לשמור על הצביון המאפיין אותה ויצרה שלל פריטים מחמיאים ויוצאי דופן, ליום ולערב, שכוללים שמלות מעטפת מטריקו, חצאיות בגזרת A, גופיות מקסימות מבד פליסה הנקשרות בצוואר ועוד רבים וטובים. כמו כן, ממשיכה
בנקר-כהן להציע בחנות/ בית קפה פריטים יפים (ויקרים) של מעצבים ישראלים, בהם דינה גלאס, שרה בראון, רוני בר ועדו רקנאטי ומותגים מיובאים כמו פורנרינה.
 
אך גולת הכותרת של קולקציית הקיץ, לפחות לדידם של העוסקים במלאכה, היא דווקא המותג הבריטי Religion, שבשעה טובה נחת על מדפי החנות. לטענת בעלת החנות, מדובר במותג אופנה "חדשני וחצוף", שסוחף בסערה את רחובות לונדון. אותו מותג לונדוני הוא פרי מוחו הקודח של המעצב ג'ונתן אוגאר, שהתחיל את דרכו כששמו מזוהה עם חולצות טריקו בעלות כיתובים תמוהים כמו: "אלביס חי ועובד במייקרוסופט" ו"כל אחד חייב להיות כוכב רוקנ'רול". כעת, הרבה אחרי ההצלחה הראשונית, הוא מעצב חולצות טריקו מושקעות, שאמורות, אחרי תהליך ארוך של יישון מוקפד, לשוות ללובש אותן את המראה המהוה, הנונשלנטי והנחשק, ששמור למעטות אשר שפר עליהן מזלן להחזיק בטי-שרט אחת ישנה מוצלחת.
 
דגם של עלמה. צילום יחצנות
לנשים אמיתיות פחות
אפשר להבין את המניע מאחורי הייבוא הטרי: יש הגיון בהנחה האפריורית שעוד לא קמה הבחורה התל-אביבית שלא תחשוק בטי-שרט מגניבה שנראית טוב עם כל דבר, ושחרש אחר כבר עשה עליה את העבודה.
 
אך עם זאת, בדיוק כאן טמונה הבעיה. השתלטות המותג, שיש שיגידו שמביא לעלמה דווקא בשורה ישנה ולא מעודכנת, ולא "חדשנית וחצופה", על אחוז ניכר מהחנות, דווקא יכולה להצטייר כהפניית גב לקהל הלקוחות המיועד של חנות המעצבים - אותן "נשים אמיתיות" שגילן מעל ל-25 ומידתן עולה על 42.
 
המיתוג המחודש, סביר להניח, יעניין פחות את קהל הנשים האמיד, המבוגר יותר, שמגיע לחנות כדי למצוא עיצובים יצירתיים במחירים יקרים בהתאם, ויותר את הקהל הצעיר, שבתקווה, יעבור את הכביש כדי לרכוש במחירים מופקעים את אותן חולצות טריקו בעלות קרעים וכיווצים, שכבר מזמן נשרו כעלים מצהיבים מדפיהם של המגזינים הנחשבים בחו"ל.
 
מחירים:
 
Religion:
גופיות: 200-260 שקל
חולצות: 200-260 שקל
שמלות:390-440 שקל
חצאיות: 390 שקל
 
עלמה:
חולצות: 110-320 שקל
חצאיות: 250-390 שקל
שמלות: 330-600 שקל
מכנסיים: 390-440 שקל
 
 
עלמה, בעלי מלאכה 9, תל אביב


אופנה
עיצוב
אוכל
  מדד הגולשים
ואפל בלגי עם קצפת ...
                  22.58%
הריח בחינם
                  8.6%
המהפכה הצרפתית
                  8.6%
עוד...

אופנה
כלה להשגה: קייט מוס לאייג'נט פרובוקטור  
הרשת החברתית של עולם האופנה  
המותג הלוהט של העונה החמה  
עוד...