 |
בימים אלה גם מי שלא יכול להרשות לעצמו מכנסיים ב450- שקל מוזמן להתהדר בבגד מעוצב קשה להיות צרכן של בגדי מעצבים ישראלים. אמנם התעשיה הולכת ומתפתחת וההיצע הולך וגדל, אבל המחירים אינם לכל כיס, בלשון עדינה. הקיץ החם
ומכירות סוף העונה דווקא מיטיבות עם הצרכנים, שכן המעצבים נאלצים לגלח עשרות אחוזים ממחירי הבגדים. המעצבים, מצדם, יספרו שלא קל להיות מעצב ישראלי, ועכשיו הקושי הולך ומתעצם עקב הצורך להתחרות במכירות סוף העונה. למעצבת אירית שני סניפים: בבן-יהודה 189 בתל-אביב ובקניון ארנה בהרצליה, שם החלה במכירת סוף עונה שמשמעותה 50% הנחה על כל הבגדים, כלומר קבוצת הג'ינסים של המעצבת תימכר במחירים של 349-249 שקל, קבוצת ה"בייסיק ספורט" - ב299-79- שקל וקבוצת בגדי הערב - ב379-199- שקל. המעצבת פרידה, שאת עיצוביה ניתן להשיג בחנויות מעצבים, כמו רשת האופנה רזילי ובדולינה, ובגלריית המעצבים בקניון רננים ברעננה, פצחה אף היא בסייל. את עיצוביה ניתן למצוא במבצעי הנחות של כ,25%- למשל, מכנסים ב450-380- שקל, חצאיות 400-300 - שקל, חולצות 250-170 - שקל ושמלות 700-550 - שקל.
גם אצל יעל אורגד, שאוחזת בסטודיו ברחוב דיזנגוף בתל-אביב, חנות בקניון ארנה ועיצובים מקוריים בגלריית המעצבים בקניון רננים רעננה, צנחו המחירים בשיעור של עד .30% דוגמאות: מכנס שעלה 449 שקל יימכר כעת ב359- שקל, וחצאית שעלתה 319 שקל עד כה תוכל להיות שלכם ב223- שקל.
חגית טסה, בעלת בוטיק בדיזנגוף 228 בתל-אביב, שאת עיצוביה ניתן למצוא גם ברשת רזילי, נותנת עד 70% הנחה על כל הפריטים בחנות המעצבת. לדוגמה, ג'ינס שעלה 429 שקל יעלה מעתה 300 שקל, חצאיות של 429 שקל יעלו 280-200 שקל, חולצות וגופיות שעלו 279 שקל יימכרו ב150-120- שקל, ושמלות שעלו 479 שקל עולות כעת 300 שקל.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
הגדולות מפסידות
|
 |
|
 |
 |
 |
|
שלא לייחוס, רבים מהמעצבים הישראלים מפנים אצבע מאשימה כלפי רשתות האופנה הגדולות. לדברי המעצבים, האחרונים גוררים אותם לצאת במבצעי הנחות שהם לא יכולים לעמוד בהם. המעצבת נעמה בצלאל נפרדת מפריטים רבים מקולקציית אביב-קיץ בהנחות של עד ,40% בחנויותיה בדיזנגוף 212 ובשינקין 40 בתל-אביב.
יש לה דעה ברורה בנושא הסיילים של הקיץ: "אני לא חושבת שזה נכון להתחיל את מכירות סוף העונה כבר במאי, כשהעונה בעצם מסתיימת בסוף אוגוסט. אני מבינה שהרשתות הגדולות נתקעות עם סטוקים של סחורה ורוצות להיפטר מהם, אבל למה לקרוא לזה "סוף עונה?" זה סתם יוצר חוסר איזון בשוק, כי חברות קטנות יותר או מעצבים נאלצים להתמודד עם תלונות של קונים, בנוסח "למה אצלכם אין סייל,"? או שהלקוחות פשוט עוצרים את הקניות ומחכים למכירות. חבל שאין על הנושא פיקוח".
|
 |
 |
 |
 |
|
 |  | עיצובים של נעמה בצלאל: "למה אצלכם אין סייל"? | |
|