ראשי > סטייליסימו > אופנה > כתבה
בארכיון האתר
הכל סוול
איתי יעקב מביע חשש בנוגע לפוטנציאל ההצלחה של "וירוס" - מותג הגלישה החדש מבית הוניגמן
לכתבה הקודמת דפדף בסטייל לכתבה הבאה
איתי יעקב
20/7/2004 17:26
אם יורשה לי לאמץ מטאפורה מעולם מחלות המין כדי לתאר את שנות השמונים, אסתפק בהרפס – אותה פטרייה גועלית הנוחתת עליך בהפתעה. כיליד תחילת עשור זה, לעולם יחקקו בראשי המותגים "גזוז", "או.פי" ו"אינקה", נוטפי הדפסים זרחניים בכתום, ירוק רעל, ורוד בזוקה וצהוב, שהתנוססו על גופי הצנום.
 
אלא שבשנים האחרונות החלה מבצבצת אופנת הגולשים (במלעיל) גם מעבר לחופי מקסיקו וראשון לציון. מספיק להסתובב בקניון ממוזג בשעות אחה"צ הלוהטות, כדי לחזות בבני נוער רבים, עטופים מכף רגל עד ראש במכנסי
גלישה צבעוניים, כפכפי אצבע, חולצות טי צמודות וכובעים מטופשים על הראש, כדי להבין שפלמה דה מיורקה זה כאן.
 
למרות הייבוא הרב של אופנת גולשים, הניתנת לרכישה ברשתות כמו "וודי'ס" ו"בורדר ליין" בקניונים יוקרתיים כרמת אביב ושבעת הכוכבים בהרצליה, אופנת גולשים מקומית מעולם לא צלחה את שובר הגלים, הנקרא הצלחה ומיתוג. מספיק להיזכר בניסיון ההשקה של אופנת "זארקה" מלפני מספר שנים, כדי להבין שצריך אומץ רב ומוכנות להתאבדות כלכלית כדי להשיק בארץ מיזם נוסף בתחום.
 
צורך בישראל למותגי גלישה
אקסטרים אין איזראל
העונה השיקה חברת "הוניגמן" המקומית את "וירוס", מותג גלישה המיועד לנוער בגילאי 8-14.  "הרגשנו צורך מאוד גדול למותג גלישה בישראל", מסביר ינאי דיטש, מנהל המותג, גולש מקצועי מגיל 10 ומדריך בקייטנות של עמותת "ארגון גולשי גלים בישראל", הפועלת בחסות המותג. "קיימים בחו"ל מותגים רבים, ובשנים האחרונות בהחלט ניתן להבחין בכל תופעת האקסטרים".
 
גם בישראל נחשף הציבור בשנים האחרונות לערוצי לוויין המיוחדים לספורט אקסטרים, לפרסומות המשלבות בתכניהם גלישה, סנובורד או סקייטינג, וללהקות ואמני פאנק-רוק כלינקין פארק ואבריל לוין, המשלבים בלבושם פריטים וסטיילינג המזוהים עם תרבות הסקייטינג. כך שבהחלט ניתן לציין נהירה אל הז'אנר גם בקרב צעירי ישראל.
 
שלושת מעצבי הבית של "וירוס" -  שרי קוט, שני ברנד וינאי דיטש, מגישים קולקציה צבעונית, המותאמת לנוער ולצעירים, עם ארסנל חולצות מודפסות במוטיבים של כיתובים רחבים וצבעוניות דומיננטית ובוהקת. הם מציעים גם מכנסי ג'ינס באורך הברך, ברמודה צבעוניים ואביזרים משלימים כתיקים, משקפי שמש, כפכפי אצבע וכובעים.
 
דיטש מאמין בהצלחתו של המותג בארץ ומציין את הקמתו בתוך חברה גדולה כ"הוניגמן", שיזמה את הקמת הלייבל, כעזר שיווקי ויצרני. "בהוניגמן יש תשתיות, רשת חנויות ושיווק נכון", הוא אומר. "כך שאני מאמין כי זה יקל על המותג לעומת מקומיים אחרים שכשלו". דיטש מציין גם את הבחירה לפרוץ דווקא בקרב שכבת גילאים צעירה ובעלת כוח קניה רב, שוודאי תבסס את המותג ואף תוביל להתפתחותו.
 
ילדים הם מפלצות רעות חובבות מותגי-על
אופנה
עיצוב
אוכל
  מדד הגולשים
ואפל בלגי עם קצפת ...
                  22.58%
הריח בחינם
                  8.6%
המהפכה הצרפתית
                  8.6%
עוד...

אופנה
כלה להשגה: קייט מוס לאייג'נט פרובוקטור  
הרשת החברתית של עולם האופנה  
המותג הלוהט של העונה החמה  
עוד...