 |
/images/archive/gallery/154/534.jpg קניית בירה. אין הגבלת גיל.
צילום: אי-פי  |
|
|
צעירי מוסקבה מגלים את נפלאות הבירה, והרגולטור כבר נלחץ ומנסה להגביל את הפרסום |
|
|
 | דפדף בסטייל |  | |
שרית פרקול, מוסקבה 17/8/2004 11:02 |
|
|
|
|
 |
הוודקה אולי מתדלקת את הנשמה הרוסית, אבל הבירה מלהיטה את הדמיון. מי שמטיל ספק בכך צריך רק לגשת לכיכר פושקין, שם מתנוססים מעל הגגות שלטי ניאון ענקיים של בירה: נווסקויה, וורשטיינר, פיט, או ללכת לגן ציבורי, שם מעטרים הסמלים המסחריים של הבירות את השולחנות, ובקבוקים חומים ריקים מציצים מפחי האשפה ומתגוללים על המדרכות.
רק מדליקים את הטלוויזיה, כפי שמתאר הלוס אנג'לס טיימס, ומיד מופצצים ברוסים צעירים החוגגים על בירה. אבל הפרלמנט הרוסי, המודאג לנוכח הגידול החד בצריכת האלכוהול בקרב הצעירים, הנחית באחרונה מכה לתרבות הפופולרית הזאת, כאשר אישר מגבלות חדשות על פרסומות לבירה - אולי המגבלות החמורות ביותר בעידן הפוסט-סובייטי. לפי החוק החדש, תיאסר הופעת פרסומות לבירה בטלוויזיה בין השעות 7:00-22:00 וכן הופעתן בכתבי-עת המיועדים לנוער ובמגזינים לענייני בריאות וספורט. הפרסומות לבירה אינן יכולות לכלול תמונות של אנשים ובעלי-חיים, או להתמקד בצעירים. כן תיאסר תליית שלטי חוצות לבירה במרחק של פחות מ-100 מטר מאיצטדיוני ספורט. המחוקקים ברוסיה מתכוונים להמשיך בכיוון הזה בחודשים הבאים, עם הצעות חוק שיאסרו על מכירת בירה לקטינים. לפי החוק הנוכחי, אפשר בכל גיל לקנות בירה, ונערים אכן עושים זאת בחנויות המכולת, בקיוסקים ובכל מקום אחר. בתקופה הסובייטית נחשבה הבירה לדודנית המכוערת של הוודקה. היה קשה להשיג בירה סובייטית, וממש לא היה שווה את הטרחה. אבל ב-5 השנים האחרונות זה השתנה. הבירות הרוסיות החדשות הן סבירות בהחלט, ויש גם הרבה בירות מיובאות. 'גני בירה' צצו על מדרכות מוסקבה, ומנהלים רוסים צעירים שותים בירה עם מלפפון חמוץ ליד, כאילו היתה וודקה. הסיבה לכך, מעבר לשיפור הניכר באיכות הבירה, היא השיווק. מתקפת פרסומות בטלוויזיה ובעיתונות, שלטי חוצות, אתרי אינטרנט מדליקים, פרסים וגימיקים, חסויות על אירועי ספורט - כל אלה גרמו לזינוק במכירות הבירה. צריכת הבירה השנתית במוסקבה גדלה ב-33% מאז 1999, והיא עומדת על 72 ליטר לנפש. לא כמו ארה"ב או גרמניה, אבל בהחלט גידול מרשים, או מדאיג, תלוי מאיזה צד מסתכלים. העיתון מצטט את ויאצ'סלאב ממונטוב, מנהל איגוד יצרני הבירה הרוסית, שאמר כי לדעתו מוטב למחוקקים לאפשר לתעשיה לווסת בעצמה את הפרסום-ולקדם את הבירה כאלטרנטיבה בריאה יותר לוודקה.
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|