 |
/images/archive/gallery/115/465.jpg פסטה
נאור רהב  |
|
|
באיטליה, יצרני הפסטות הקטנים נלחמים על פרנסתם וממתגים את עצמם מול החברות הגדולות |
|
|
 | דפדף בסטייל |  | |
מנחם גנץ 5/10/2004 11:45 |
|
|
|
|
 |
יצרני הפסטה באיטליה זועמים. ב10- השנים האחרונות הם לא הצליחו להעלות את מחירי התוצרת שלהם באגורה שחוקה אחת. ככה זה כשבוחרים לעסוק במקצוע הקדוש ביותר באיטליה, שכל משפחה תלויה בו צהריים וערב. אבל הם לא אומרים נואש. אחרי הכל, איטליה היא יצרנית הפסטה המובילה בעולם. סך המחזור השנתי עומד על 3.3 מיליארד יורו בשנה - בהחלט סכום מכובד. יתרה מכך, העוגה הגדולה הזו מתחלקת בין 200 יצרנים מורשים המספקים לשוק כ3- מיליון טון פסטה בשנה. על-פי הערכות, הצריכה השנתית באיטליה עומדת על מחצית מהכמות הזו. על-פי חישובים, צורך כל איטלקי כ30-
ק"ג פסטה בשנה.
חישוב מהיר מראה כי הביקוש בשוק האיטלקי עומד על 1.5 מיליון טון בשנה. לשם השוואה, וכדי להבהיר עד כמה פסטה היא מוצר יסוד בארץ המגף, אחרי איטליה ניצבת ונצואלה ברשימת צרכני הפסטה בעולם, עם צריכה של 13 ק"ג פסטה בשנה לאדם בלבד. "אם ילדי לא היו עובדים איתי - לא הייתי מצליח לכסות את ההוצאות," אומר פלביו פאגני, הנעזר בשירותי בתו תרזה, המשמשת כמנהלת השיווק וכמזכירה. בנו, ג'וזפה, הוא האחראי על הייצור ועל איכות המוצר. שניהם מנצלים את הקשר הטוב עם בעלי המפעל, בכדי להעניק ללקוחותיהם את השירות הטוב ביותר.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
מסורת מול טכנולוגיה
|
 |
|
 |
 |
 |
|
למשפחה, כמובן, מסורת עתיקת יומין בתחום הפסטה. עם השנים התפתחה הטכנולוגיה, וכיום, פרט לילדיו, מעסיק סניור פאגני 30 עובדים זמניים ו4- עובדים קבועים. הוא מצליח אומנם למכור חצי ק"ג פסטה ללקוח ב0.25- יורו, כמות שעל מדפי הסופרמרקט מחירה מגיע ל0.60-0.57- יורו לק"ג. "הסוד שלי הוא הכמות. לייצר בכמות מקסימלית - אחרת אני בהפסדים. כדי להכין פסטה טובה לא צריך להיות גאונים. מספיק לרכוש את החיטה הטובה ביותר ולהיות מצוידים בטכנולוגיה מתקדמת." המחיר לק"ג עומד על 0.42 יורו, מתוכם 0.103 הם רווח. מר פאגני מודה כי המחיר הזה ניתן למי שמבטיח קנייה של 40 טון פסטה ביום ואינו מספק את סחורתו לחברות מותגים בעלות שם עולמי. אלה, הדורשות איכות מוצר גבוהה יותר, ייאלצו לשלם 0.5 יורו לק"ג. ענף הפסטה האיטלקי מגלה בימים אלו כי לא ניתן להסתפק בייצור בלבד. פרסומת ובניית שם מותג מסייעים להגדיל את כמות הייצור. המפעלים הקטנים באיטליה יוצאים לאחרונה במסעות פרסום, ומנסים לשכנע את הצרכנים שלא רק חברות הענק המפורסמות מסוגלות להעניק להם את מבוקשם, וכן לבנות לעצמם שם מותג לא פחות אטרקטיבי.
|  |  |  |  | |
|
|
|
|
|
|
|
|