 |
קדחת הקניות מוטמעת בתרבות המערב הרבה יותר מכפי ששיערו. אמנם כל דור נוהג לומר בצער כי בצעירותו הדברים היו אחרת, אבל כעת באים נתונים ומוכיחים זאת: הדור הצעיר של היום הוא ממש לא מה שהיה פעם, ולאו דווקא בהיבט החיובי. מחקר חדש שפורסם בבריטניה בסוף השבוע האחרון מראה, כי הילדים של היום יכולים להיות מכורים לקניות אפילו בגיל 10 - ממש מכורים - עם כל הסימפטומים שהמונח כולל. דור שלם חדש, שמסונוור רק ממותגים של מעצבים מפורסמים. מחקר שביצעה המועצה הלאומית לצרכנות בבריטניה מראה, כי 8 מכל 10 ילדים (ליתר דיוק 78%) בגילים 10 עד 12, אמרו כי הם נהנים מאוד משופינג. ככל שהם מתבגרים יותר, כך הם גם נהנים יותר מהקניות. ככל שהם מתבגרים, כך גם גדל הפער בין המינים: הבנות קונות הרבה יותר מהבנים. 94% מהבנות בבריטניה בגילים 19-10 הודו כי הן ממש להוטות על קניות. למרות הרצון העז וההנאה המרובה, 78% מבני-הנוער הודו כי כולם רוכשים לא אחת דברים שאינם זקוקים להם כלל ועיקר. אבל כשנשאלו על אודות הקניות שביצעו לעצמם, הכל פתאום נראה להם הכרחי ובלתי-אפשרי לחיות בלעדיו. "כולנו נהנים מקניות אחת לכמה זמן", אומר פיליפ קאלום, סגן-מנהל המועצה לצרכנות. "אבל מה שמדאיג אותנו מאוד בנתונים החדשים הוא, שהילדים של היום הופכים למכורים לקניות ולמותגים בגיל כה צעיר".
|
 |
 |
 |
 |
|
|