 |
אקווריום נוי אחד, שש מסעדות, 46 מטר רץ של ויטרינות זכוכית ובתוכן מאות סוגים של מעדנים, 50 קופות לנוחות הקהל, 700 סוגי יינות ועוד ארון "יומידור" עם עשרות סוגי סיגרים מהטובים בעולם, 400 סוגי גבינות שמזכירות את אמסטרדם ועוד 400 סוגי נקניקים שמזכירים את מוסקבה, שוק איכרים בגודל 800 מטר מרובע שלא מזכיר אף שוק סטנדרטי, חדר תבלינים עם ריחות של פעם, חדר קפה עם כל סוגי הקפה הקיימים, בר משקאות ארוך, מתוקתק ומושקע, ולצד כל זה גם עשרות דוכנים עמוסים במאות אלפי מוצרים מכל העולם והכל בתוך מתחם שגודלו 10,000 מטר מרובע, תקרתו מגיעה ל-12 מטר ושעליו אחראים כ-400 עובדים. קבלו את חוויית הקניה
הכי אהודה על הישראלים - אוכל. ואם כבר אוכל, אז למה לא בגדול. ואם בגדול, אז למה לא בענק. לשם כך הקימו בעלי "טיב טעם" (13 סניפים ברחבי הארץ) את עיר האוכל הגדולה ביותר שהוקמה בישראל ומיקמו אותה בכניסה לראשון לציון מזרח. המקום נפתח רק לפני מספר ימים, וכבר בסוף השבוע הראשון ביקרו בו כ-40 אלף איש. בכניסה למתחם מקבלים מפה. נשמע לכם מצחיק? רק כשתגיעו למקום תבינו עד כמה המפה הזו חשובה. אם אתם באים בזוג, תקפידו להיכנס עם טלפונים סלולריים, כי מהר מאוד תלכו לאיבוד ורק המפה והטלפון יצילו אתכם. ועוד משהו: אם אתם רעבים, תאכלו לפני הקניות, כי אחרת עגלת הקניות לא תפסיק לגבוה.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
40 אלף מבקרים בסוף השבוע הראשון. צילום: יוסי אלוני
|
|
 |
 |
 |
 |
|
אין כשרות, יש היצע
|
 |
|
 |
 |
 |
|
נתחיל בשוק האיכרים: יש בו כל מה שניתן לראות בכל שוק אחר, אבל רק מהתבוננות באגף הפטריות, אפשר לראות את ההשקעה בפרטים הקטנים, באיכות ובנקיון. הדרך משם לשוק התבלינים קצרה. שוב, לא מדובר בצנצנות תבלינים, אלא בחדר תבלינים מפיץ ריחות טובים, שלצידו גם קופות למכירה, וזאת על מנת לחסוך זמן יקר למי שרק רצה לקנות תבלין ולצאת. חדר הקפה שלצדו דומה לחדר התבלינים, אבל בו כבר אפשר לנוח. הבר שנמצא בתוך המתחם ובו מרבץ ספות עם שולחנות קטנים, שלצדם מסך ענק שמקרין סרטים, נועד לנוחותו של כל מי שרוצה לבוא לדפוק את הראש בזמן שרעייתו לא דופקת חשבון לכרטיס האשראי. כמה פעמים נכנסתם לסופרמרקט וחיכה לכם בו בר עם ברמנים, מלצריות ושפע של משקאות? העובדה שהמקום אינו כשר לא מפריעה לאיש. הקהל הישראלי מושפע מהעולים מחבר העמים. מדובר בכוח קנייה עצום, שהחליט שהעובדה שהם עלו ארצה לא אמורה להשפיע על העובדה שהם רוצים לראות את כל סוגי הנקניקים שראו בחבר העמים, גם בישראל. לפיכך, המלאי וההיצע הם פי כמה וכמה מכל מקום אחר, ונראה שהיבוא מחבר העמים ומהמזרח הרחוק בולט במיוחד. ובאותו הקשר: "אם זה שוחה במים-יש לנו אותו", זו הכותרת בכניסה לאגף הדגים ופירות הים. את הכניסה לעולם המים החליטו לייפות באקווריום דגי נוי, שמסתכלים על מה שקורה מטר מהם ולא יודעים את נפשם מרוב בהלה. ממש מולם מונחים זה לצד זה עשרות סוגי דגים, סרטנים כחולים, צלופחים, שרימפס, קלמרי ולובסטרים, וכל מה שניתן להכין מהם -החל מסושי ועד לדים סם. אגף הדגים המיובשים נראה כאילו נלקח מאחד השווקים בסקנדינביה, והוא כולל דגיגונים ודגים גדולים שעובדי הרשת ישמחו לספר לכם כיצד ומה ניתן להכין מהם. ואם לא די בכך, תמיד יהיה מי שגם ימליץ לך להתבונן בעוד פינה, שם תגלו עשרות מוצרים מיובאים על טהרת פירות הים, מוכנים לאכילה מיד וארוזים יפה.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
אגף הירקות. צילום: יוסי אלוני
|
|
 |
 |
 |
 |
|
"חוויית קניות שונה לחלוטין"
|
 |
|
 |
 |
 |
|
"חוויית הקניה עומדת מעל הכל", אומר דובי שניידמן, מנכ"ל הרשת. "האווירה פה מיוחדת, כי רצינו לתת ללקוחות תחושה טובה, שזה מקום שמשרת אותם ושיש בו מוצרים עם האיכות הטובה ביותר. מעבר לרכישת המוצרים עצמם, יש שש מסעדות שמספקות ארוחה, החל מעשרה שקלים (חומוס ושתיה; ר.ל.) ועד לבר משקאות. אנחנו מנסים ומצליחים לספק ללקוחות חוויה אחרת. זה קורה בכל הסניפים שלנו, אבל העוצמה של סניף ראשון לציון בהחלט גדולה יותר וניתן לראות את זה בשטח". ומה לגבי המחירים? "אין לי ספק שהמחירים שלנו שווים לכל המחירים ברשתות האחרות. יתרה מכך, אנחנו זולים במוצרי בשר שאנחנו עושים בעצמנו, ולא מדובר בבשר מוזרק. סל הקניות בסופו של דבר דומה לשאר הרשתות, אבל חוויית הקנייה פה שונה לחלוטין מכל מקום אחר שהכרת". |  |  |  |  | |
|