ראשי > סטייליסימו > אופנה > כתבה
בארכיון האתר
רפסודיה בכחול משופשף
מה היה דחוף כל כך לבעלים הקול של דיזל להציג את הקולקציה החדשה שלו בשבוע האופנה בניו יורק?
לכתבה הקודמת דפדף בסטייל לכתבה הבאה
אחי רז
23/2/2005 13:03
מתישהו לקראת כניסתו של המילניום החדש, אירעה בשוק הג'ינס האמריקני מהפכה שקטה יחסית, אך מעניינת למדי. "דיזל", החברה הצעירה מאיטליה, עקפה את "ליוויס" הוותיקה, שנטועה עמוק כל כך בלב התרבות האמריקנית, במכירות ג'ינס מסקציית העילית, מה שמכונה "קוטור ג'ינס". רנצו רוסו, נשיא החברה ומי שהיה ב-1978 בין מייסדי "ג'יניוס", שממנה יצאה מאוחר יותר "דיזל", יכול היה לשחרר, ואכן שחרר, חיוך רחב מאוד. "אין דבר שמשמח אותי יותר מזה", אמר אז בראיון למגזין העיצוב המקוון "דיזיין בום". "עבדתי קשה מאוד בשביל ההישג הזה. השוק האמריקני היה מאז ומעולם החלום שלי. שם למדתי הרבה ממה שאני יודע, ועם זה חזרתי לאירופה".
 
חמש שנים מאוחר יותר, ורוסו בן ה-49 שוב משנס מותניים, מוכן להסתערות מחודשת על השוק היוקרתי, ולכיבושו של פלח נוסף מהחלום האמריקני. הפעם המטרה של האיש המתולתל והחמוד הזה - שמעריץ יותר מכל את המעצב היפני איסי מיאקי והדבר הכי חשוב לו בעולם זה שהמותג שלו יהיה כמה שיותר קול - היא לטפס מדרגה אחת למעלה. להביא קולקציה אחת מושקעת לבמה המרכזית של שבוע האופנה הניו-יורקי, ולמתג את "דיזל" כמי שלקחה את הלבשת הקז'ואל צעד אחד קדימה.
 
אפשר אולי לטעות ולחשוב ששאיפתו של רוסו היא תוצאה ישירה של תסביך נחיתות עגום, אבל עבור מי שעל פי השמועות דחה לא מזמן הצעה של חברת "פראדה" לרכוש מידיה את המותג היוקרתי אך-מפסיד של הלמוט לאנג, מדובר כנראה בלא יותר מאשר התפתחות טבעית. חוץ מזה, אל תראו אותו כאיזה פנטזיונר שמבין בקוליות ולא מבין מהחיים שלו בעסקים. מדובר בביזנסמן ממולח, שדורג לקראת סוף שנות
ה-90 כאחד מיזמי השנה על פי חברת הפיננסים "ארנסט&יאנג", והוכיח לאורך השנים שהוא יודע לקרוא את המפה בתחומו רגע אחד לפני המתחרים.
 
רוסו מסביר את רעיון הצגת הקולקציה על המסלול בפעם הראשונה דווקא בתפוח הגדול, בצורך להתחבר מחדש לפילוסופיה של החברה - ששמה לעצמה למטרה לחדש ולהוביל בכל מחיר - ובהתאם גם לצרכנים הנאמנים שלה."'דיזל' זה מצב תודעתי", הוא מזכיר. "זה להיות בינלאומי, עם ראש פתוח, חדשני, סקסי, אירוני ובלתי צפוי. ניו-יורק היא העיר שמחוברת בצורה העמוקה ביותר לאופנת קז'ואל, וכתוצאה מכך גם לכיוון ולמנטליות של 'דיזל'. היא מתמצתת את הפילוסופיה שלנו, שלפיה שום דבר לא נעשה אותו דבר פעמיים. בשנים האחרונות היינו עסוקים בלפתח ולהפוך את 'דיזל' למה שהיא היום. אין מקום מתאים יותר מניו-יורק כדי להציג את השינויים האלה בפני העולם".
 
את המילים הגדולות האלה - שמגיעות מהאיש שחרת על דגלו את המילה אירוניה - אמור היה צוות המעצבים של "דיזל" (שעימו נמנתה עד לא מזמן גם הישראלית המוכשרת עינב צוקר), המונה יותר מ-35 אופנאים צעירים, לגבות גם בשטח. ההשראה שנבחרה לקולקציה, שהיתה צריכה להקפיץ את "דיזל" מדף אחד למעלה, הגיעה משני מוקדים עיקריים, רחוקים במהותם כמזרח ממערב, תרתי משמע: המסורת המובחנת, המוקפדת וארוכת השנים של כל מה שנקרא פעם הגוש המזרחי, מערבות רוסיה הצארית ועד כפרי אוזבקיסטן; ומנגדהרוח החופשית, הסקסית והבלתי מאולפת של המערב הפרוע. את שני העולמות האלה ניסו הבחורים ב"דיזל" להדביק יחד בעזרת קורטוב של תחכום ניו יורקי מעודן, ועל הדרך להרוויח גם את אהדת הקהל המקומי.
צילום: רויטרס
שיער מנופח
ליתר ביטחון הוזמנו להתרשם ולהתחכך גם סלבריטאים מקומיים בעלי מקדם קוליות גבוה ביותר, ביניהם הבמאי, שחקן, סמל הסקס והמוזיקאי וינסט גאלו, הראפרית מיסי אליוט (שעיצבה לאחרונה קולקציה מקושקשת משל עצמה ל"אדידס" ) והטניסאית ונוס וויליאמס.
 
כדי להשלים את התמונה צעדו הדוגמניות והדוגמנים על רקע גורדי שחקים שדימו את קו הרקיע המעוצב של העיר. והיה גם סט מוזיקלי עם אצבע על הדופק, שנפתח בפרשנות עדכנית להמנון הסגידה המפורסם ביותר לניו-יורק, "רפסודיה בכחול" של גרשווין.
 
התצוגה עצמה שיקפה את המחויבות של "דיזל" לג'ינסים שמטופלים ומעובדים ברמת ההקפדה הגבוהה ביותר בקטגוריה שלה, לצד הסטת תשומת הלב לעבר כיוונים אחרים, חדשים ומרגשים יותר מבחינתה. מלבד המכנסונים הקצרצרים והז'קטים הצרים מג'ינס שחוק עד דק, בלטו בנוכחותם המרעננת פריטים כמו מכנסי טוויד קוליים, אפודות אלגנטיות, ז'קטים וחצאיות ממשי בפלטת צבעים שמלבד הכחול המסורתי על כל גווניו, חקרה לעומק את הסגול (לא לדאוג - מהצד הנעים שלו), עברה בחום וחאקי, וסיימה בלבן מפתיע.
 
שיער מנופח עד מוגזם בנוסח איזורי הספר האמריקני ושפע אקססוריז מצויינים, השלימו קולקציה שמחה שגם אם לא תכה גלים בשדה האופנה הגבוהה, לבטח תתרום לחזונו של רוסו במיצובה של "דיזל" כמותג רחוב שמחוייב להתחדשות וצעידה מוקפדת קדימה.
 
רוסו, גם ביום שאחרי, יכול להיות מרוצה. הוא השלים את כיבושו של משלט אמריקני נוסף, ועוד מול עיניה הבוחנות של מיסי אליוט. אם זה לא מדביק תווית קול ענקית על הג' ינס שאורז את התחת הצפון-האיטלקי שלו, מה כן?
אופנה
עיצוב
אוכל
  מדד הגולשים
ואפל בלגי עם קצפת ...
                  22.58%
הריח בחינם
                  8.6%
המהפכה הצרפתית
                  8.6%
עוד...

אופנה
כלה להשגה: קייט מוס לאייג'נט פרובוקטור  
הרשת החברתית של עולם האופנה  
המותג הלוהט של העונה החמה  
עוד...