 |
כתמי הצבע שבזקה אמש מעצבת האופנה דורין פרנקפורט על במת תיאטרון אלהמברה הכבויה, היו כסימני פיסוק לקריאה נבונה בסאב-טקסט הפוליטי שליווה את תצוגת קולקציית קיץ 2005 בעיצובה. כשנשאלה בסיום התצוגה על הקונספט שליווה אותה, שסונן דרך שמלות שיפון וכותנה צבעוניות, פעתה: "כולה בגדים, איתי". אבל שיחות ארוכות שקיימתי בעבר עם פרנקפורט מבהירות ששום דבר אצלה לא מקרי.
תיאטרון אלהמברה נמצא הרחק ממרכזי התרבות השבעים של תל אביב. בעברו הרחוק העלו במקום לראשונה מיוזיקל בישראל, וכיום הוא משמש ביתה
של להקת התיאטרון העצמאית נוצר. הבחירה של פרנקפורט להוביל ברצועה את התקשורת אל ליבה המפויח של יפו, הוא בעיני אקט סוציו-פוליטי מובהק. גם התפאורה המינימלית שקידמה את הבאים, הורכבה מגבעות חול חפות מבני אדם, מישובים ומאחזים, ירח מלא שהאיר את השממה ועץ אילם נטול פריחה בצידה השמאלי של הבמה. אפוקליפסה עכשיו, כמו שאומרים. ודווקא כאן, בליבו של הדו-קיום הגוסס, פרנקפורט מנסה להצהיר בריש גלי על השכחה הישראלית ותפישותיה המקובעות של סצינת האופנה המקומית. האם אלו בגדי חג לשלום שבפתח? אין לדעת.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
שום דבר לא מקרי. עוד מן התצוגה
|
|
 |
 |
 |
 |
|
אודיסיאה בחלל
|
 |
|
 |
 |
 |
|
"אני לא יודעת אם פוליטי זאת ההגדרה הנכונה", מספרת הבוקר פרנקפורט בשיחת טלפון. "אבל בפירוש קצה נפשי באופנה שישר משוייכת לגדול, לגלובלי, לזוהר, לפלסטי, למועדוני. אני מגיעה ממקום ספציפי. ומה שאני מוכרת בארץ ובעולם הוא מאוד מדויק לעשייה שלי. לא עשיתי משהו כי אני לא יודעת. אלו בגדים לוחשים, שלא באים בזעקה".
המראה המדברי ששולב בצבעוניות היי-טקית, הוא אחת הבשורות של המעצבת העונה. דוגמן במכנסי משי פראי מכובס בגוון סגול עם חולצה הדוקה עם שרוולים עד המרפק בלוק של ספק צוללן, ספק איש מהעתיד, נראה כאילו נלקח מתפאורת "2001: אודיסיאה בחלל". "מדבר זה מקום ששורה בו שלווה", מסבירה פרנקפורט. את הפיל למדבר העתידני שהציגה אמש, ניתן גם היה לחוש דרך משחקי שקיפות שהוצגו על שמלות וגופיות הדוקות, וצבעוניות זרחנית שבלטה מתוך שיפונים שקופים, משי פראי וכותנה דקיקה.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
|
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
גברים בלי סקס אפיל
|
 |
|
 |
 |
 |
|
לקהל הקבוע של פרנקפורט הייתה התצוגה אמש אנגז'ה נוסף. אוסף השמלות הרחב שהוצג, הבליט את כוחה וכושרה של פרנקפורט בפיתוח שמלות ובעיקר בשילובי צבעים נהדר. היא עצמה יודעת זאת. שמלה ללא שרוולים בהדפס פרחוני עדין ושקוף הייתה בין הבולטות בתצוגה, כמוה גם שמלת טורקיז באורך הברך, אליה חובר סינר בכחול נייבי. כמו כן בלטו משחקי א-סימטריות ושכבות על אוסף הגופיות והשמלות הרחב.
נקודת החולשה של פרנקפורט נותרה בעיני פיתוח קולקציית בגדי הגברים. בביקור בסניף DF בדיזנגוף וגם בתצוגה אתמול, היה אוסף הפריטים מצומצם מדי ונטול סקסיות. כלומר, הסקס אפיל בעיצוביה של פרנקפורט שמקיים דיאלוג עם בגדי הנשים, נותר נטול ליבידו כשזה מגיע אל הגברים. ייתכן שקולקציית הקיץ עדיין לא נכנסה בשלמותה אל החנויות.
בכל אופן, כדאי היה להרחיב, למשל, את אוסף הז'קטים והמכנסיים, ולפנות בעיצוב אל מקום בוהמייני פחות. הגזרות לגוף הגברי ולכרס הקטנטנה שמחוברת אליו כבר ידועות ונבדקו בהצלחה על ידי כותב שורות אלו. |  |  |  |  | |
|