לכבוד מיליארד צופים בשטויות
מה גורם לסרטונים אזוטריים להפוך לדבר הכי חם ברשת? הפסיכולוגיה שמאחורי "אמא צ'ובאקה"
אישה יושבת במכונית ופותחת לעיני המצלמה מתנה שקנתה לעצמה. היא מוציאה אותה מהקופסה, מראה לצופים שמדובר במסכה של צ'ובאקה ממלחמת הכוכבים וחובשת אותה על ראשה. בשתי הדקות הבאות היא תפצח בצחוק פרוע בכל פעם שהמסכה תשמיע קול שאגה כאשר היא פותחת את פיה. הסוף.משום פרט בתיאור הזה לא ניתן להסיק שזו ההתפתחות המסעירה שהפכה לשידור החי הנצפה ביותר עד כה בפייסבוק, וצברה כבר 150 מיליון צפיות.
- כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו
זהו לא הסרטון הסתמי הראשון שמצליח להתברג לרשימת הסרטונים הנצפים ביותר. בעידן הפרהיסטורי שבו המקום לסרטונים ויראליים היה יוטיוב, מלך "צ'רלי נשך את האצבע שלי", והיו עוד כמה דוגמאות של רגעים קטנים ושוליים שזכו משום מה למאות מיליוני צפיות.
אבל במקרה של "אמא צ'ובאקה", מאות מיליוני הצפיות האלו הגיעו בתוך פרק זמן קצר של שבוע בלבד, וכאן בהחלט מדובר בשיא מדהים. זה קורה משתי סיבות - הראשונה היא יכולתה של פייסבוק לחדור עמוק לחיינו ולפמפם את התוכן הזה בצורה יעילה הרבה יותר. סיבה משמעותית בהרבה, שיכולה אולי לענות על השאלה האלמנטרית "מה לעזאזל יש בסרטון הזה", היא שפייסבוק מעצימה את הסאבטקסט של הרשת. אותו סאבטקסט שלפיו ביקום הדיגיטלי שמהווה את החלופה הזמינה ביותר למציאות, כולנו רוצים להרגיש קצת יותר שליטה. או לפחות יותר מזו שיש לנו ביקום ההוא, האמיתי, שאינספור כוחות גדולים מאיתנו שולטים בו.
כך הופך סרטון נטול יומרות לדבר הכי חם ברשת. מיליוני גולשים חשים כיצד ניתן בידיהם הכוח להעניק תהילת עולם בלחיצת לייק. וככל שהסרטון אזוטרי יותר, כך גוברת תחושת השליטה כשהוא צובר עוד ועוד פופולריות. או כמו שהאמא עם המסכה אמרה בעצמה: "אלו ההנאות הפשוטות של החיים".
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg