85% מבני הנוער קונים ברשת פעמיים בחודש

מחקר של חברת eBay חושף כי בני הנוער בישראל רוכשים באינטרנט פעמיים בחודש. ותתפלאו, ההורים מעודדים את הקניה הזו

אסף גולן | 13/9/2016 13:24
היום חשפה חברת המכירות eBay נתוני מחקר השופך אור על ההעדפות הקנייה המקוונת של בני נוער ישראלים. מתברר כי 85% מבני הנוער רוכשים באינטרנט פעמיים בחודש וסכום הרכישה הממוצע בכל קנייה עומד על כ- 66 שקל. עוד עלה כי 88% מבני הנוער הנסקרים קונים באופן ספונטני, וללא תקציב חודשי מסודר.

לעוד ידיעות בערוץ המדע של nrg:
- סופיה רוצה להקים משפחה רובוטית משלה
- מתלבטים איזה סמארטפון לקנות? Fairbuy יסייע לכם
- "צייד החנייה": הפיצ'ר שיעזור לאתר חנייה פנויה
 
צילום מסך
שיעור החדירה בקרב מבוגרים ובני נוער צילום מסך

הקטגוריות הפופולאריות ביותר בקרב בני נוער הן גאדג'טים, מוצרי חשמל, אלקטרוניקה ומשחקי מחשב. נערות קונות יותר אופנה, אקססוריז, תכשיטים וקוסמטיקה.

ההורים מהווים את מקור המימון הנפוץ ביותר לקניות בקרב 65% מבני הנוער ובמקום השני (46%) באמצעות מימון עצמי מעבודה. במחקר מתברר עוד כי54%  מבני הנוער דיווחו שהוריהם מעודדים אותם לקנות באינטרנט. מחצית מבני הנוער העידו שבבעלותם אמצעי תשלום עצמאי: חשבון בנק, כרטיס אשראי או חשבון אינטרנטי PayPal כאמצעי תשלום.
 
צילום מסך
שיעור קניה לפי מין צילום מסך

מכורים לקניות מגיל צעיר

למרות חדירת מכשירי המובייל המחקר מלמד שעדיין רוב הקונים עושים זאת באמצעות מחשב נייח בלבד. כ- 78% מבני הנוער השיבו כי הם מעדיפים לבצע את הרכישות המקוונות במחשב (נייח או נייד) ואילו הסמארטפון והטאבלט משמשים כאמצעי משני לביצוע הרכישה בפועל.
 
לדברי אלעד גולדנברג, מנהל הפעילות העסקית eBay ישראל: "גיל 13 הוא הגיל הממוצע שבו מתחילים לקנות באינטרנט ונמצא במגמת ירידה במקביל להתפתחות ותאוצת האינטרנט". לדבריו "בעוד שנערים ונערות בני 17-16 התחילו לקנות בממוצע בגיל 14, הרי שגילאי  13-12 התחילו לקנות בגיל 11. 

בני הנוער היום מהווים כוח קנייה מסיבי וככזה, הם קהל אידיאלי עבור משווקים, מפרסמים וחברות מסחריות. בני נוער הם צרכנים מתוחכמים כאשר 53% מהם אף העידו שראו מוצר כלשהו בחנות ולאחר מכן חיפשו אותו ברשת ורכשו אותו. מעבר להיותם קניינים משמעותיים, 81% מבני הנוער העידו כי המליצו להוריהם לקנות באינטרנט. הם כמעט שנולדו לסביבה המקוונת, הם שוחים בה ולכן זה רק טבעי עבורם לבצע בה גם את הרכישות".
 

צילום מסך
תדירות הקנייה צילום מסך

התפלגות קניית בני הנוער באינטרנט?

שיעור בני הנוער הקונים באינטרנט בגילאי 14-17 עומד על 90%, לעומת 80% בגילאי 12-13. שיעור הקנייה של בני הנוער בגילאי 14-17  עומד על 2.5 פעמים בחודש, לעומת 1.6 פעמים בחודש בקרב גילאי 13-12. מרבית בני הנוער העידו שיתרונותיהם הבולטים של קניות ברשת הם מחיר זול ומגוון הפריטים.45%  מבני הנוער ציינו מחיר זול כיתרון העיקרי בקנייה באינטרנט.51%  מבני הנוער ציינו שהחיסרון העיקרי בקנייה באינטרנט הוא הצורך והרצון לראות את המוצר הפיזי ולחוש אותו לפני הקנייה.
 

צילום מסך
הרגלי הקנייה של בני הנוער צילום מסך

אז מה קונים?

הקטגוריות הפופולאריות ביותר בקרב בני נוער הן גאדג'טים, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה ומשחקי מחשב, כ- 63% מבני הנוער רכשו מקטגוריות אלו בשנה האחרונה. בעוד שלא נמצאו הבדלים בולטים בכמות ובתדירות הקנייה באינטרנט בין נערים לנערות, שני המינים קונים דברים שונים: נערות קונות יותר אופנה, אקססוריז, תכשיטים וקוסמטיקה.

נערים קונים יותר גאדג'טים/מוצרי חשמל/מחשבים למחשב וציוד ספורט וקמפינג. כ-50% מבני הנוער העידו כי נחשפים למוצרים ובודקים אותם בחנות הפיזית, טרם הרכישה המקוונת. הרשתות החברתיות מהוות ערוץ משמעותי ומובילים לקניה בקרב כ- 30% מבני הנוער. בני הנוער העידו כי השפעתם של חבריהם גבוהה יותר מאשר ל"כוכבי" הרשת החברתית (31% לעומת 17% אחוז).
 

צילום מסך
כמה כסף מוצאים בני הנוער צילום מסך

קניין בן 11

גיל 13 הוא הגיל הממוצע שבו מתחילים לקנות באינטרנט ונמצא במגמת ירידה במקביל להתפתחות ותאוצת האינטרנט – בעוד שנערים ונערות בני 17-16 התחילו לקנות בממוצע בגיל 14, הרי שגילאי  13-12 התחילו לקנות בגיל 11. בני הנוער ציינו בממוצע שני מקורות שונים למימון הקניות שלהם באינטרנט:

ההורים - מהווים המקור הנפוץ למימון קניות קרב 65% מבני הנוער. נערות נוטות יותר לבקש מההורים ביחס לנערים 72% מול 59% בהתאמה. בני נוער צעירים נעזרים יותר בהוריהם (72% מבני 13-12 נעזרים בהוריהם לעומת כ- 59% בקרב גילאי 17-16).

עבודה – כ- 46% מבני הנוער העידו כי ממנים בעצמם את קניותיהם. שיעור זה עולה עם הגיל (מ- 24% בקרב בני 13-12 לכ- 64% בקרב בני 17-16). מחצית מבני הנוער העידו שבבעלותם אמצעי תשלום עצמאי כלשהו ושיעור זה עולה עם העלייה בגיל. 53% מבני הנוער מבצעים בעצמם את הקנייה, העצמאות מתפתחת עם העלייה בגיל (33% בני 13-12 קונים בעצמם, 57% בקרב בני 15-14 וכ- 66% בקרב בני 17-16).

על מנת לשלם בפועל על קניותיהם באינטרנט, בני הנוער נעזרים בהוריהם (38%) ובכרטיס האשראי של ההורים (33%) או  חשבון PayPal  של ההורים (30%). כ- 78% מבני הנוער ציינו כי הם מעדיפים לבצע את הרכישות המקוונות במחשב (נייח או נייד)  ואילו הסמארטפון והטאבלט משמשים אמצעי משני לביצוע הרכישה בפועל.
 

צילום מסך
הגיל בו מתחילים לבצע רכישות ברשת צילום מסך

העדפה לאתרים בינלאומיים

75% מהקניות של בני הנוער מתבצעות באתרים בינלאומיים לעומת כ- 60% מקרב כלל האוכלוסייה. 57% מבני הנוער מיקמו את eBay במקום הראשון כפלטפורמה המועדפת באופן ספונטני במקום השני Aliexpress עם 17% ובמקום השלישי Amazon עם 5%.

רק כ- 17% נוהגים לבצע את הקנייה  יחד עם חבריהם. בקרב בני הנוער, מקורות המידע לגבי היכן כדאי לקנות, משתנים עם הגיל: ההורים מהווים הגורם המשמעותי בקרב צעירים והשפעתם קטנה עם הגיל. החברים בעלי השפעה בינונית בהתחלה והשפעתם גדלה עם הגיל.

המחקר נערך על ידי MB – Market Research & Consumer Behavior - בבעלות מיכל ברומר ומירי דיקמן – יועצות מחקר ואסטרטגיה, עבור eBay ישראל והשתתפו בו 500 נערים ונערות מרחבי הארץ בגילאי 12-17, שביצעו קנייה מקוונת לפחות פעם אחת במהלך השנה האחרונה.

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

המומלצים