השינוי הדרמטי בדרך בה תצרכו חדשות בפייסבוק
בכירה ברשת החברתית הודיעה על שורת צעדים למניעת הפצת ידיעות פיקטיביות ושקריות. בין היתר ייחשפו הגולשים למאמרים וידיעות בנושאים דומים וייבחן שיתוף פעולה עם כלי תקשורת מובילים
פייסבוק מסתערת על תחום התקשורת: גולשים יחשפו ליותר מאמרים או ידיעות באותו נושא, כלי תקשורת מקומיים יקבלו חשיפה גדולה יותר ושיטות לאימות מידע ייטמעו ברשת החברתית הגדולה ביותר בעולם, כך חשפה בכירה בחברה בתגובה לביקורת הקשה שהוטחה לאחר הבחירות בארצות הברית.בחודשים האחרונים פורסמה ביקורת קשה על כך שפייסבוקמפיצה ידיעות לא נכונות ושמועות שמגיעות אל הקוראים. בשיא הביקורת נטען כי המידע השקרי שהופץ ברשת אף סייע לטראמפ להיבחר, זאת מאחר ופורסמו טענות בנוגע לבריאותה של קלינטון ואף לכך שהיא לכאורה מנהלת רשת ענק של פדופילים מתוך פיצרייה. פרשיית 'פיצה גייט' נגמרה ביריות לאחר שאדם וולש, בן 28 ואב לשניים, פתח באש באוויר מחוץ למסעדה.

המידע השקרי גרם להפסד? הילרי קלינטון
צילום: AFP
פידג'י סימו, מנהלת תחום התקשורת בפייסבוק, פרסמה בבלוג שלה כי החברה מתכוונת להדק את הקשר שלה עם כלי תקשורת ברחבי העולם כדי לתת לגולשים ברשת מידע מדויק ואמין יותר. "אנחנו מודעים לצורך של הקהילה לקבל מידע אמין וטוב יותר בפלטפורמה שלנו ואנחנו פועלים כרגע עם מו"לים ואנשי תקשורת כדי לייצר חדשות אמינות וטובות יותר שאנשים יכולים לסמוך עליהם", כתבה הבכירה.
במחקר שבחן פרסומים בנוגע לתחום הבריאות, נמצא כי למעלה מ-50 אחוזים מהם כללו מידע שגוי שאף היה במקרים מסוימים מסוכן לאנשים חולים וקידם עמדות קונסרירטיביות ביחס לעולם הרפואה. "אנחנו מעוניינים ללמוד מאנשי תקשורת כיצד לשפר את הידיעות בפייסבוק ולצייד את הציבור בידע הנכון שהוא זקוק לו בעולם הדיגיטלי", כתבה סימו.

יחזקו את הקשר עם כלי תקשורת מובילים בעולם. מארק צוקרברג
צילום: EPA
כיצד הדבר יתבצע בפועל? "נאפשר לקוראים להיות חשופים יותר למאמרים וידיעות מכלי התקשורת האהוב עליהם וכן נחשוף בידי הקורא מספר מאמרים או ידיעות העוסקות באותו נושא", פירטה סימו. "כך הוא יוכל לקבל מידע טוב יותר על תחום העניין שלו בלי להיות מוטה על ידי בעל עמדה אחת".
מתוך מודעות גם לתחומי עניין של קהילות מקומיות, אמרה סימו, פייסבוק תייצר כלי שיאפשר לאנשים המתגוררים באזור מסוים להיחשף יותר אל כלי התקשורת המקומיים שפועלים באזור, זאת כדי לייצר אינטראקציה ושיח בין הצדדים. "כבר כעת אנו בוחנים מהלך מסוג זה עם ה'בילד' הגרמני כדי לראות כיצד ניתן לשלב בין האינטרס העסקי של העיתון, האינטרס העסקי שלנו והפצת חומר אמין יותר ברשת".

יותר מאמרים וידיעות כדי לאשש מידע
צילום: שאטרסטוק
בפייסבוק בוחנים צעדים נוספים ועל כן הם "מבקרים באופן קבוע במערכות עיתונים כדי ללמוד את השיטות לאימות מידע ולהבין כיצד הן פועלות", במטרה להרחיב את שיתוף הפעולה בין הצדדים. "נפעל לייצר פלטפורמה שתאפשר פרסום יותר טוב של ידיעות אמיתיות ולא מוטעות", סיכמה סימו.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg