סמסונג: פענחנו את התקלה ב-Note 7 שגרמה לו להתלקח
על פי הודעת החברה כשלים תכנוניים בסוללות שיוצרו על ידי קבלני משנה גרמו להתלקחויות של המכשירים
חברת הטכנולוגיה הענקית סמסונג, סבלה בשנה שעברה מאחת התקלות המביכות ביותר והקשות ביותר שחברת סמארטפונים יכולה לספוג. מכשירי הדגל של החברה סמסונג גלקסי Note 7 החלו להתלקח אצל הלקוחות בעקבות הטענתם. הכמות הגדולה של המקרים בהם הגלקסי התלקח, גרמה לחברה לעשות ריקול לכל המכשירים ולבטל את השקתם. מדובר היה בנזק תדמיתי וכלכלי לחברת הענק ממנו היא עדיין לא התאוששה לחלוטין.כעת מספר חודשים אחרי סיום הסאגה מפרסמת החברה את הבעיות שלדעת מהנדסיה, שבדקו את התקלה יחד עם שלוש חברות חיצוניות, הביאו לתקלה המביכה. על פי הפרסומים מדובר בשתי תקלות בסלולת הליתיום של המכשיר שגרמו להתחממות ואף להתלקחות שלו. המכנה המשותף של התקלות קשור ככל הנראה למתח המתמיד בין רצון לייצר מכשיר דק ככל האפשר (בין השאר על ידי פריסה מאד צפופה של מקטעים חיוביים ושליליים המופרדים בחומר דק מאד) לבין הרצון להבטיח משך חיי סוללה גדול ככל שניתן. הניסיון לחבר בין שני הרצונות האלו כשל הפעם בפגמים שהביאו להתחממות הסוללות.

Galaxy note 7
צילום: AFP
התקלה הראשונה אותה מצאה החברה קשורה בעצם ייצור הסוללות במעטפת שלהן. היצרן, על פי החברה, לדברי סמסונג, לא הותיר מספיק מקום בחלק העליון של הסלולה ליד האלקטרודה השלילית. חוסר המקום יחד עם העומס בטעינה יצר התחממות שהביאה לקצרים ולהתלקחות של הסלולה. במילים אחרות הבעיה הראשונה שנמצאה קשורה לעיצוב הטכני של הסוללות מלכתחילה. בנוגע לשאלה כיצד טעות כזו התרחשה מציינת החברה כי הסוללות יוצרו על ידי קבלן סיני שהיה אחראי על התקינות שלהן.
בעקבות התקלה הזו ניסתה החברה לייצר במהירות סוללות אחרות למכשיר אולם כאן הלחץ הוביל לתקלה שנייה שגם היא גרמה להתחממות ולקצרים שהובילו לשריפות. המהנדסים מצאו כי בסלולות החדשות אחת ההלחמות הקשורה לאלקטרודה החיובית של המכשיר הונחה גבוה מידי. ההנחה הזו יצרה מציאות שבה בעקבות תהליכי הטעינה של הסוללה היתה נגיעה בין החלק החיובי לשלילי וכך נוצרו קצרים והתלקחויות.
המשמעות האמיתית של הפרסום, מעבר לעצם מציאת התקלה, היא שלדברי החברה עצם הטכנולוגיה של הנוט 7 היא בסדר גמור ולא היתה במכשירים בעיית תוכנה שגרמה לשריפות לכן הציבור יכול לסמוך על פסי הייצור של החברה. בכל מקרה נשיא החברה ציין במסיבת העיתונאים כי "החברה לוקחת אחריות מלאה על התקלות והפיקה את כל הלקחים הנדרשים לקראת ההוצאה לשוק של המכשירים הבאים שלה".
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg