פוחדים לכתוב בפייסבוק? תנו למחשב לעבוד במקומכם

סטרטאפ ישראלי חדש מצליח להגשים את חלומם של גולשים רבים. הוא כותב במקומם סטטוסים שגורפים תגובות ולייקים וזאת ללא מאמץ מצד בעל עמוד הפייסבוק עצמו

אסף גולן | 9/5/2017 10:33
מי לא רוצה שכל פוסט שלו ישותף בעשרות אלפים, מי לא רוצה תגובות אוהדות ולייקים? אלא שרובנו לא יודעים לעשות זאת טוב ולא מצליחים בדרך כלל לקלוע לטעמם של החברים שלנו. מצב זה שגורר לא פעם תסכול אצל הכותב, למשל אצל כותב שורות אלו, ישתנה כעת באופן דרמטי בעקבות פיתוח ישראלי חדש שפשוט יכתוב לכם באתר טוב יותר את מה שאתם רוצים להגיד.

כאמור הסטרטאפ ישראלי Keywee הצליח לפתח רובוט שיודע לכתוב ולעצב פוסטים בפייסבוק, אינסטגרם וטוויטר באופן אוטומטי, בצורה כזו שהם זוכים לחשיפה ומעורבות גולשים יותר מפוסטים מקבילים שנכתבו על ידי בני אדם. הפיתוח סורק מיליוני פוסטים, מפענח את מבנה התוכן ואת תגובות הגולשים ויודע באלו מילים, משפטים ואימוג'ים להשתמש כדי להגדיל את החשיפה.
 
צילום: שאטרסטוק
המחשב יכתוב עבורכם את הסטטוס שיגרום להכי הרבה תגובות צילום: שאטרסטוק

הטכנולוגיה החדשה הוכנסה לשימוש כדי להגדיל את מעורבות הגולשים בפוסטים על הסדרה משחקי הכס, טקסי האוסקר, אמי וגראמי, חשיפת קייטלין ג'נר מההקרדשיאנס ומסייעת לכלי תקשורת להגדיל את החשיפה לכתבות ביניהם BBC, CNN, New York Times, AOL, Forbes ועוד.

התוכנה יודעת לכתוב פוסטים שונים על אותה ידיעה עיתונאית לקהלים שונים. כך לדוגמה התברר שידיעת ספורט המשתמשת בקונספט של "למקרה שפספסתם..." בתוך ערוץ הספורט מביאה לירידה ממוצעת של 10% בהתעניינות גולשים, בעוד שאותו ניסוח כשהוא מופיע באתרי חדשות ואקטואליה דווקא יגדיל את ההקלקות ב-25%.

ממדידת תגובות הגולשים, עולה שהשימוש באימוג'י  בפוסטים בתחום האופנה יגדיל את ההקלקות ב-10%. בתחום הספורט פוסטים המציעים לקרוא תובנות ממשחקים זוכים ל-69% יותר הקלקות ופוסטים המעלים שאלה אם הגולשים מסכימים עם אמירות של שחקנים או מאמנים מעלים את ההקלקות ב-54%.

בדרך דומה המערכת משקללת אלפי משתנים נוספים וכותבת את הפוסטים האופטימליים. כל הנתונים הם "אמת לשעתה" שמשתנים במהירות ולכן המערכת מתאימה עצמה כל העת לשינויים בעניין של הגולשים. 

לדברי יניב מקובר, מייסד החברה, התאמת הפוסטים לסוגי קהלים שונים ברשתות חברתיות נעשה בעזרת טכנולוגיות של עיבוד שפה טבעית, למידה עמוקה (Deep Learning), למידה חישובית (Machine Learning) ואלגוריתמים המבוססים על מידע שנצבר מניתוח טקסטואלי של עשרות מיליוני כתבות.

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

המומלצים